Критерій оцінювання

 

Біологія

При  оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів з біології враховується:

– рівень оволодіння  біологічними ідеями, що становлять важливу складову загальнолюдської культури;

обсяг відтворення знань, рівень розуміння навчального матеріалу;

– самостійність суджень, систематизація та глибина знань;

        дієвість знань, уміння застосовувати їх у практичній діяльності з метою розвязування практичних задач;

уміння робити висновки та узагальнення на основі практичної діяльності;

– рівень оволодіння практичними уміннями та навичками спостереження та дослідження природи.  

Оцінювання навчальних досягнень учнів з біології здійснюються за характеристиками, наведеними в таблицях 1 і 2.

Таблиця1

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)

Початковий

1

Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням  підручника (робочого зошита)  розпізнає і називає окремі біологічні об’єкти

2

Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням  підручника (робочого зошита) називає окремі ознаки біологічних об'єктів; наводить елементарні приклади біологічних об'єктів  

3

Учень (учениця) відтворює окремі факти; за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) характеризує окремі ознаки біологічних об'єктів; відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді (наприклад так або ні); допускає суттєві біологічні помилки

Середній

4

Учень (учениця) за допомогою вчителя відтворює незначну частину навчального матеріалу; дає визначення окремих біологічних понять, неповну характеристику  загальних  ознак біологічних об’єктів,  допускаючи несуттєві біологічні помилки

5

Учень (учениця) відповідаючи на запитання вчителя відтворює основний зміст навчального матеріалу; характеризує загальні  ознаки біологічних об’єктів, дає визначення окремих біологічних понять, описує біологічні обєкти за планом, допускаючи несуттєві біологічні помилки; проводить та описує спостереження; за допомогою вчителя виконує прості біологічні дослідження та описує їх результати; за допомогою вчителя розв’язує прості типові біологічні вправи і задачі

6

Учень (учениця) самостійно, але неповно відтворює навчальний матеріал, відповідає на окремі запитання; частково пояснює відповідь прикладами, що наведені у підручнику; у цілому правильно вживає біологічні терміни; характеризує будову та функції окремих біологічних об’єктів за планом з незначними неточностями; за зразком розв’язує прості типові біологічні вправи і задачі 

Достатній

7

Учень (учениця) самостійно відтворює основну частину навчального матеріалу, використовуючи необхідну термінологію; розкриває суть біологічних понять, допускаючи у відповідях неточності; за визначеними ознаками порівнює біологічні об‘єкти та явища;     виконує прості біологічні дослідження та описує їх результати;  з допомогою вчителя формулює  висновки

8

Учень (учениця) самостійно відтворює навчальний матеріал; відповідає на поставлені запитання, допускаючи у відповідях неточності; порівнює біологічні об’єкти, явища і процеси живої природи, встановлює відмінності між ними; пояснює причинно­-наслідкові зв’язки; застосовує отримані знання у стандартних ситуаціях; розв’язує типові біологічні вправи і задачі користуючись  алгоритмом

9

Учень (учениця) вільно відтворює навчальний матеріал та  відповідає на поставлені запитання;   аналізує інформацію, за допомогою вчителя встановлює причинно-­наслідкові зв’язки; самостійно розв’язує  типові біологічні вправи і задачі; використовує знання у стандартних ситуаціях; виправляє помилки; уміє працювати зі схемами, графіками, малюнками, таблицями, атласами, визначниками, натуральними біологічними обєктами та їх моделями; виконує прості біологічні дослідження та пояснює їх результати; виявляє емоційно-­ціннісне ставлення до живої природи

Високий

10

Учень (учениця) логічно та усвідомлено відтворює навчальний матеріал у
межах програми;  розкриває суть біологічних явищ, процесів, пояснює відповіді прикладами; дає порівняльну характеристику біологічним об’єктам і явищам з визначенням подібності й відмінності;  аналізує, систематизує, узагальнює, встановлює причинно­-наслідкові зв’язки;  використовує знання у нестандартних ситуаціях; виявляє ставлення й готовність реагувати відповідно до засвоєних ціннісних орієнтацій

11

Учень (учениця) виявляє міцні й глибокі знання з біології у межах програми; самостійно аналізує і розкриває закономірності живої природи, пояснює прикладами, що ґрунтуються на власних спостереженнях; дає порівняльну характеристику біологічним явищам з поясненням причин подібностей й відмінностей; встановлює і обґрунтовує причинно-­наслідкові зв’язки; визначає можливості практичного застосування результатів дослідження; виявляє переконання і активно проявляє  ціннісні орієнтації, здійснюючи вибір завдань і рішень

Високий

12

Учень (учениця) виявляє системні знання з біології, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує біологічні явища і процеси, виявляє особисту позицію щодо них;  використовує знання з інших предметів для виконання ускладнених завдань; знаходить та використовує додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання; уміє виокремити проблему і визначити шляхи її розв’язання, приймати рішення, аргументувати власне ставлення до різних поглядів на об’єкт вивчення, бере участь у дискусіях, вирішенні проблемних питань 

Оцінювання лабораторних і практичних робіт

 

При оцінюванні лабораторних і практичних робіт враховується:

   обсяг виконання завдань роботи;

   наявність помилок, їх кількість;

   оформлення роботи (порядок оформлення, виконання рисунків біологічних обєктів, охайність тощо);

   для лабораторних робіт наявність і зміст висновків (відповідність меті та змісту завдань роботи, повнота, логічність, послідовність тощо);

   для практичних робіт наявність і зміст звіту про роботу;

   рівень самостійності під час виконання завдань і формулювання висновків (написання звіту).

Таблиця 2

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)

Початковий

1

Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням  підручника (робочого зошита)  розпізнає і називає окремі біологічні об’єкти

2

Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням  підручника (робочого зошита) називає окремі ознаки біологічних об'єктів; наводить елементарні приклади біологічних об'єктів  

3

Учень (учениця) відтворює окремі факти; за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) характеризує окремі ознаки біологічних об'єктів; відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді (наприклад так або ні); допускає суттєві біологічні помилки

Середній

4

Учень (учениця) за допомогою вчителя відтворює незначну частину навчального матеріалу; дає визначення окремих біологічних понять, неповну характеристику  загальних  ознак біологічних об’єктів, допускаючи несуттєві біологічні помилки

5

Учень (учениця) відповідаючи на запитання вчителя відтворює основний зміст навчального матеріалу; характеризує загальні  ознаки біологічних об’єктів, дає визначення окремих біологічних понять, описує біологічні
обєкти за планом, допускаючи несуттєві біологічні помилки; проводить та описує спостереження; за допомогою вчителя виконує прості біологічні дослідження та описує їх результати; за допомогою вчителя розв’язує прості типові біологічні вправи і задачі

 

6

Учень/учениця самостійно, але неповно відтворює навчальний матеріал, відповідає на окремі запитання; частково пояснює відповідь прикладами, що наведені у підручнику; у цілому правильно вживає біологічні терміни; характеризує будову та функції окремих біологічних об’єктів за планом з незначними неточностями; за зразком розв’язує прості типові біологічні вправи і задачі 

Достатній

7

Учень/учениця самостійно відтворює основну частину навчального матеріалу, використовуючи необхідну термінологію; розкриває суть біологічних понять, допускаючи у відповідях неточності; за визначеними ознаками порівнює біологічні об‘єкти та явища;     виконує прості біологічні дослідження та описує їх результати;  з допомогою вчителя формулює  висновки

8

Учень/учениця самостійно відтворює навчальний матеріал; відповідає на поставлені запитання, допускаючи у відповідях неточності; порівнює біологічні об’єкти, явища і процеси живої природи, встановлює відмінності між ними; пояснює причинно­-наслідкові зв’язки; застосовує отримані знання у стандартних ситуаціях; розв’язує типові біологічні вправи і задачі користуючись  алгоритмом

9

Учень/учениця вільно відтворює навчальний матеріал та  відповідає на поставлені запитання;   аналізує інформацію, за допомогою вчителя встановлює причинно-­наслідкові зв’язки; самостійно розв’язує  типові біологічні вправи і задачі; використовує знання у стандартних ситуаціях; виправляє помилки; уміє працювати зі схемами, графіками, малюнками, таблицями, атласами, ­визначниками, натуральними біологічними обєктами та їх моделями; виконує прості біологічні дослідження та пояснює їх результати; виявляє емоційно-­ціннісне ставлення до живої природи

Високий

10

Учень/учениця логічно та усвідомлено відтворює навчальний матеріал у
межах програми;  розкриває суть біологічних явищ, процесів, пояснює відповіді прикладами; дає порівняльну характеристику біологічним об’єктам і явищам з визначенням подібності й відмінності;  аналізує, систематизує, узагальнює, встановлює причинно-­наслідкові зв’язки;  використовує знання у нестандартних ситуаціях; виявляє ставлення й готовність реагувати відповідно до засвоєних ціннісних орієнтацій

11

Учень/учениця виявляє міцні й глибокі знання з біології у межах програми; самостійно аналізує і розкриває закономірності живої природи, пояснює прикладами, що ґрунтуються на власних спостереженнях; дає порівняльну характеристику біологічним явищам з поясненням причин подібностей й відмінностей; встановлює і обґрунтовує причинно-­наслідкові зв’язки; визначає можливості практичного застосування результатів дослідження; виявляє переконання і активно проявляє  ціннісні орієнтації, здійснюючи вибір завдань і рішень

12

Учень/учениця виявляє системні знання з біології, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує біологічні явища і процеси, виявляє особисту позицію щодо них;  використовує знання з інших предметів для виконання ускладнених завдань; знаходить та використовує додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання; уміє виокремити проблему і визначити шляхи її розв’язання, приймати рішення, аргументувати власне ставлення до різних поглядів на об’єкт вивчення, бере участь у дискусіях, вирішенні проблемних питань 



КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ОСНОВ ЗДОРОВ'Я У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ

При оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів з основ здоров'я враховуються знання та дотримання школярами правил збереження власного життя та здоров'я й оточуючих.

Позитивно оцінюється кожний крок учня, спрямований на:

·         підвищення рівня знань про здоров'я й безпеку життєдіяльності, здоровий спосіб життя, уміння використовувати здобуті знання для зміцнення здоров'я;

·         набуття навичок, що сприяють фізичному, соціальному, духовному та психічному здоров'ю;

·         позитивне ставлення до здорового способу життя.

Усі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці.

Рівні навчальних досягнень учнів

Бали

Критерії навчальних досягнень учнів

 

І. Початковий

1

Учень (учениця) за допомогою вчителя може назвати окремі поняття, що стосуються здоров'я та безпеки життєдіяльності

2

Учень (учениця) має уявлення про елементарні поняття здорового способу життя й безпечної поведінки. За допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) відтворює окремі факти навчального матеріалу

3

Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) фрагментарно відтворює елементарні поняття про здоровий спосіб життя. Під керівництвом і контролем учителя епізодично виконує практичні дії, що формують безпечну поведінку. Повторює оцінні судження інших без достатнього осмислення

 

ІІ. Середній

4

Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) дає визначення окремих понять; частково характеризує ознаки здоров'я та безпечної поведінки; за допомогою вчителя виконує елементарні практичні дії, пов'язані з формуванням здорового способу життя й безпечної поведінки

5

Учень (учениця) самостійно дає визначення окремих понять; за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) відтворює навчальний матеріал, характеризуючи ознаки здоров'я, шляхи та методи його зміцнення та збереження життя. За допомогою інструкції та консультації вчителя, виконує практичні дії, пов'язані з формуванням здорового способу життя й безпечної поведінки. Повторює почуті від інших найпростіші оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки

6

Учень (учениця) самостійно, але неповно відтворює навчальний матеріал; за допомогою вчителя розв'язує прості типові навчальні ситуаційні задачі; характеризує окремі ознаки здоров'я, наводить прості приклади дій про збереження здоров'я. За допомогою інструкції та консультації вчителя виконує практичні дії, пов'язані з формуванням життєвих навичок здорового способу життя й безпечної поведінки. Пояснює найпростіші оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки

 

ІІІ. Достатній

7

Учень (учениця) загалом самостійно відтворює навчальний матеріал, розкриває суть понять; розв'язує прості типові ситуаційні задачі. Характеризує ситуації, що містять загрозу й потребують практичних дій. Висловлює окремі оцінні судження про стан здоров'я, поведінку в різних ситуаціях, свою та інших, міжособистісні стосунки

8

Учень (учениця) самостійно відповідає на поставлені запитання; дає порівняльну характеристику явищам і процесам, які характеризують здоров'я. Визначає засоби, які необхідно використовувати у виконанні практичних дій. Обґрунтовує свої оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки, спираючись на предметні знання та усталені норми

9

Учень (учениця) відтворює інформацію, відповідає на поставлені запитання; самостійно розв'язує стандартні ситуаційні завдання; пояснює зміст і послідовність операцій, що входять до складу практичних дій; за допомогою вчителя встановлює причинно-наслідкові зв'язки, робить нечітко сформульовані висновки; свідомо приймає рішення; володіє навичками самоконтролю

 

ІV. Високий

10

Учень (учениця) обґрунтовано відповідає на запитання, передбачені навчальною програмою курсу; самостійно аналізує та розкриває суть явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб життя; узагальнює, систематизує, установлює причинно-наслідкові зв'язки; користується джерелами додаткової інформації. За допомогою вчителя розв'язує нестандартні ситуації; виконує практичні дії щодо здорового способу життя й безпечної поведінки, формулює висновки про конкретну оздоровчу діяльність; свідомо користується правилами здорового способу життя й безпечної поведінки. Висловлює оцінні судження про стан здоров'я власного й інших, поведінку свою та інших, міжособистісні стосунки

11

Учень (учениця) логічно, усвідомлено відтворює навчальний матеріал в межах навчальної програми курсу; самостійно аналізує й розкриває закономірності явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб життя й безпечної поведінки, їх сутність; установлює й обґрунтовує причинно-наслідкові зв'язки; аргументовано переконує в необхідності виконання дій щодо здорового способу життя й безпечної поведінки; самостійно користується джерелами додаткової інформації. Аналізує та обґрунтовує оцінні судження про стан здоров'я власного й інших, наслідки своїх дій, поведінку свою та інших

12

Учень (учениця) свідомо відтворює й розуміє навчальну інформацію за програмою курсу; може вести дискусію з конкретного питання здорового способу життя й безпечної поведінки з використанням знань суміжних програм; самостійно оцінює та характеризує різноманітні явища та процеси, які розкривають сутність здорового способу життя й безпечної поведінки; самостійно користується різними джерелами інформації, у тому числі й рекомендованими вчителем. Розв'язує проблемні завдання; має здоров'язберігаючі життєві навички; вибирає безпечний варіант розв'язання нестандартної ситуації; визначає мету своїх дій і знаходить альтернативні та вибирає й обґрунтовує оптимальні шляхи її досягнення; оцінює тимчасові та довгострокові наслідки вибраного варіанту; робить обґрунтовані висновки. Виявляє особисту позицію щодо здорового способу життя й безпечної поведінки. Обґрунтовує цінність набутих знань і сформованих розумових і практичних умінь і життєвих навичок для власного здоров'я

 

  

Критерії підсумкового оцінювання навчальних досягнень з хімії

Учня 9-Б класу Захарченко Василя

2020-2021 н.р.

Вчитель : Акішова Р.А.

Тема: Розчини

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня

Початковий

1

Учень розпізнає деякі хімічні об’єкти (розчин, розчинена речовина,розчинник) і називає їх (на побутовому рівні)

2

Учень  описує деякі хімічні об’єкти за певними ознаками, розрізняє компоненти розчину, насичені й ненасичені розчини

3

Учень має фрагментарні уявлення з предмета

вивчення і під керівництвом вчителя може відтворити окремі

його частини, пояснює вплив різних чинників на розчинність речовин; утворення водневого зв’язку; суть процесу електролітичної дисоціації

Середній

4

Учень  відтворює деякі факти, що стосуються хімічних сполук і явищ, описує розчинення речовин у воді як фізико-хімічне явище; якісну реакцію на хлорид-іони;

5

Учень  відтворює окремі частини навчального

Матеріалу про компоненти розчину, насичені й ненасичені розчини, сильні й слабкі електроліти; рН лужного, кислого та нейтрального середовища;, дає визначення основних понять

6

Учень послідовно відтворює значну частину

навчального матеріалу ,оцінює важливість рН розчинів для визначення якості харчової, косметичної продукції тощо;

Достатній

7

Учень  відтворює навчальний матеріал, наводить

приклади, з допомогою вчителя порівнює хімічні об’єкти

8

Учень логічно відтворює фактичний і теоретичний

навчальний матеріал, застосовує знання в стандартних умовах,порівнює, класифікує хімічні об’єкти.

Учень наводить  приклади колоїдних та істинних розчинів,сильних і слабких електролітів;

пояснює вплив різних чинників на розчинність речовин; утворення водневого зв’язку;

9

Учень  володіє знаннями основоположних хімічних

теорій і фактів, наводить приклади на підтвердження цього,

аналізує інформацію, робить висновки;складає рівняння електролітичної дисоціації лугів, кислот, солей, рівняння реакцій обміну в повній та скороченій йонній формах; розв’язує експериментальні задачі

Високий

10

Учень володіє навчальним матеріалом і застосовує

знання на практиці, узагальнює й систематизує інформацію,

робить аргументовані висновки; розв’язує експериментальні задачі;обчислює масу, об’єм, кількість речовини за рівняннями реакцій;

11

Учень володіє засвоєними знаннями і використовує їх у нестандартних ситуаціях, встановлює зв’язки між явищами;

оцінює важливість рН розчинів для визначення якості харчової, косметичної продукції тощо;

висловлює судження про значення розчинів у природі та житті людини; про застосування знань щодо  виявлення деяких йонів; про роль експерименту в науці,робить

узагальнювальні висновки

12

Учень  має системні знання з предмета,

аргументовано використовує їх, у тому числі в проблемних

ситуаціях; аналізує додаткову інформацію; обґрунтовує перебіг реакцій між електролітами у водних розчинах самостійно оцінює явища, приймає рішення, висловлює судження, пов’язані з речовинами та їх перетвореннями

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії підсумкового оцінювання навчальних досягнень з хімії

Учня 9-Б класу Захарченко Василя

2020-2021 н.р.

Вчитель : Акішова Р.А.

Тема: . Початкові поняття про органічні сполуки

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня

Початковий

1

Учень розпізнає поділ органічних речовин за якісним складом на вуглеводні, оксигеновмісні та нітрогеновмісні сполуки;

 

2

Учень  називає елементи-органогени, найважливіші органічні сполуки

3

Учень називає елементи-органогени, найважливіші органічні сполуки (метан і перші десять його гомологів, етен, етин, метанол і під керівництвом вчителя може відтворити окремі

формули

Середній

4

Учень відтворює деякі факти про поділ органічних речовин за якісним складом на вуглеводні, оксигеновмісні та нітрогеновмісні сполуки;

5

Учень  відтворює окремі частини навчального

матеріалу, дає визначення гомологів метану; природних і синтетичних речовин, спиртів, карбонових кислот, жирів, вуглеводів;

6

Учень послідовно відтворює значну частину

навчального матеріалу про початкові поняття про органічні сполуки

Достатній

7

Учень  відтворює навчальний матеріал, наводить приклади гомологів метану; природних і синтетичних речовин, спиртів, карбонових кислот, жирів, вуглеводів; з допомогою вчителя порівнює хімічні об’єкти

8

Учень логічно відтворює фактичний і теоретичний

навчальний матеріал, пояснює реакції горіння органічних речовин; деякі хімічні властивості етанової кислоти;

9

Учень  володіє навичками складання молекулярних й структурних формул метану та перших десяти його гомологів, молекулярні формули глюкози, сахарози, крохмалю, целюлози; рівняння реакцій горіння (метану, етену й етину, метанолу, етанолу), заміщення для метану (хлорування). Розрізняє за складом метан, етен, етин, метанол, етанол, гліцерол, етанову кислоту, вищі карбонові кислоти, глюкозу, сахарозу, крохмаль, целюлозу, мило, природні й гідрогенізовані, тваринні й рослинні, тверді й рідкі жири,

 білки, поліетилен, природні і штучні жири;

порівнює: органічні й неорганічні речовини, крохмаль і целюлозу

Високий

10

Учень характеризує склад, фізичні властивості метану і його гомологів, етену, етину, етанолу, гліцеролу, етанової кислоти, жирів, глюкози, сахарози, крохмалю, целюлози, білків, поліетилену;

визначає дослідним шляхом гліцерол, етанову кислоту, глюкозу, крохмаль;

розв’язує розрахункові задачі на обчислення об’ємних відношень газів за хімічними рівняннями та інших раніше вивчених типів на прикладі органічних сполук;

 

11

Учень усвідомлює значення вуглеводневої сировини в енергетиці; природних і синтетичних органічних сполук; моральну та соціальну відповідальність за насідки вживання алкогольних напоїв; необхідність збереження довкілля для майбутніх поколінь;

обґрунтовує роль органічних сполук у живій природі;

оцінює згубну дію алкоголю на здоров’я; вплив продуктів синтетичної хімії на навколишнє середовище в разі неправильного використання їх;

самостійно знаходить, оцінює і використовує інформацію з

різних джерел згідно з поставленим завданням.

 

12

Учень має системні знання з предмета, висловлює судження щодо значення органічних речовин у суспільному господарстві, побуті, харчуванні, охороні здоров’я тощо; захисту довкілля від стійких органічних забруднювачів; висловлює судження про значення хімічних реакцій та знань про них у природі, промисловості, побуті;

 

 

 

 

 

 

 

Критерії підсумкового оцінювання навчальних досягнень з хімії

Учня 9-Б класу Огорєва Андрія

2020-2021 н.р.

Вчитель : Акішова Р.А.

Тема: Розчини

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня

Початковий

1

Учень розпізнає деякі хімічні об’єкти (розчин, розчинена речовина,розчинник) і називає їх (на побутовому рівні)

2

Учень  описує деякі хімічні об’єкти за певними ознаками, розрізняє компоненти розчину, насичені й ненасичені розчини

3

Учень має фрагментарні уявлення з предмета

вивчення і під керівництвом вчителя може відтворити окремі

його частини, пояснює вплив різних чинників на розчинність речовин; утворення водневого зв’язку; суть процесу електролітичної дисоціації

Середній

4

Учень  відтворює деякі факти, що стосуються хімічних сполук і явищ, описує розчинення речовин у воді як фізико-хімічне явище; якісну реакцію на хлорид-іони;

5

Учень  відтворює окремі частини навчального

Матеріалу про компоненти розчину, насичені й ненасичені розчини, сильні й слабкі електроліти; рН лужного, кислого та нейтрального середовища;, дає визначення основних понять

6

Учень послідовно відтворює значну частину

навчального матеріалу ,оцінює важливість рН розчинів для визначення якості харчової, косметичної продукції тощо;

Достатній

7

Учень  відтворює навчальний матеріал, наводить

приклади, з допомогою вчителя порівнює хімічні об’єкти

8

Учень логічно відтворює фактичний і теоретичний

навчальний матеріал, застосовує знання в стандартних умовах,порівнює, класифікує хімічні об’єкти.

Учень наводить  приклади колоїдних та істинних розчинів,сильних і слабких електролітів;

пояснює вплив різних чинників на розчинність речовин; утворення водневого зв’язку;

9

Учень  володіє знаннями основоположних хімічних

теорій і фактів, наводить приклади на підтвердження цього,

аналізує інформацію, робить висновки;складає рівняння електролітичної дисоціації лугів, кислот, солей, рівняння реакцій обміну в повній та скороченій йонній формах; розв’язує експериментальні задачі

Високий

10

Учень володіє навчальним матеріалом і застосовує

знання на практиці, узагальнює й систематизує інформацію,

робить аргументовані висновки; розв’язує експериментальні задачі;обчислює масу, об’єм, кількість речовини за рівняннями реакцій;

11

Учень володіє засвоєними знаннями і використовує їх у нестандартних ситуаціях, встановлює зв’язки між явищами;

оцінює важливість рН розчинів для визначення якості харчової, косметичної продукції тощо;

висловлює судження про значення розчинів у природі та житті людини; про застосування знань щодо  виявлення деяких йонів; про роль експерименту в науці,робить

узагальнювальні висновки

12

Учень  має системні знання з предмета,

аргументовано використовує їх, у тому числі в проблемних

ситуаціях; аналізує додаткову інформацію; обґрунтовує перебіг реакцій між електролітами у водних розчинах самостійно оцінює явища, приймає рішення, висловлює судження, пов’язані з речовинами та їх перетвореннями

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії підсумкового оцінювання навчальних досягнень з хімії

Учня 9-Б класу Огорєва Андрія

2020-2021 н.р.

Вчитель : Акішова Р.А.

Тема: . Початкові поняття про органічні сполуки

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня

Початковий

1

Учень розпізнає поділ органічних речовин за якісним складом на вуглеводні, оксигеновмісні та нітрогеновмісні сполуки;

 

2

Учень  називає елементи-органогени, найважливіші органічні сполуки

3

Учень називає елементи-органогени, найважливіші органічні сполуки (метан і перші десять його гомологів, етен, етин, метанол і під керівництвом вчителя може відтворити окремі

формули

Середній

4

Учень відтворює деякі факти про поділ органічних речовин за якісним складом на вуглеводні, оксигеновмісні та нітрогеновмісні сполуки;

5

Учень  відтворює окремі частини навчального

матеріалу, дає визначення гомологів метану; природних і синтетичних речовин, спиртів, карбонових кислот, жирів, вуглеводів;

6

Учень послідовно відтворює значну частину

навчального матеріалу про початкові поняття про органічні сполуки

Достатній

7

Учень  відтворює навчальний матеріал, наводить приклади гомологів метану; природних і синтетичних речовин, спиртів, карбонових кислот, жирів, вуглеводів; з допомогою вчителя порівнює хімічні об’єкти

8

Учень логічно відтворює фактичний і теоретичний

навчальний матеріал, пояснює реакції горіння органічних речовин; деякі хімічні властивості етанової кислоти;

9

Учень  володіє навичками складання молекулярних й структурних формул метану та перших десяти його гомологів, молекулярні формули глюкози, сахарози, крохмалю, целюлози; рівняння реакцій горіння (метану, етену й етину, метанолу, етанолу), заміщення для метану (хлорування). Розрізняє за складом метан, етен, етин, метанол, етанол, гліцерол, етанову кислоту, вищі карбонові кислоти, глюкозу, сахарозу, крохмаль, целюлозу, мило, природні й гідрогенізовані, тваринні й рослинні, тверді й рідкі жири,

 білки, поліетилен, природні і штучні жири;

порівнює: органічні й неорганічні речовини, крохмаль і целюлозу

Високий

10

Учень характеризує склад, фізичні властивості метану і його гомологів, етену, етину, етанолу, гліцеролу, етанової кислоти, жирів, глюкози, сахарози, крохмалю, целюлози, білків, поліетилену;

визначає дослідним шляхом гліцерол, етанову кислоту, глюкозу, крохмаль;

розв’язує розрахункові задачі на обчислення об’ємних відношень газів за хімічними рівняннями та інших раніше вивчених типів на прикладі органічних сполук;

 

11

Учень усвідомлює значення вуглеводневої сировини в енергетиці; природних і синтетичних органічних сполук; моральну та соціальну відповідальність за насідки вживання алкогольних напоїв; необхідність збереження довкілля для майбутніх поколінь;

обґрунтовує роль органічних сполук у живій природі;

оцінює згубну дію алкоголю на здоров’я; вплив продуктів синтетичної хімії на навколишнє середовище в разі неправильного використання їх;

самостійно знаходить, оцінює і використовує інформацію з

різних джерел згідно з поставленим завданням.

 

12

Учень має системні знання з предмета, висловлює судження щодо значення органічних речовин у суспільному господарстві, побуті, харчуванні, охороні здоров’я тощо; захисту довкілля від стійких органічних забруднювачів; висловлює судження про значення хімічних реакцій та знань про них у природі, промисловості, побуті;

 

Критерії підсумкового оцінювання навчальних досягнень з хімії

Учня 8-Б класу Тирлич Дмитра

2020-2021 н.р.

Вчитель : Акішова Р.А.

Тема: . Хімічний зв’язок і будова речовини

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня

Початковий

1

Учень розпізнає деякі види хімічного зв’язку, типи кристалічних ґраток;

 

2

Учень  описує деякі приклади сполук із ковалентним  та йонним хімічними зв’язками, атомними, молекулярними та йонними кристалічними ґратками;

3

Учень має фрагментарні уявлення про приклади сполук із ковалентним (полярним і неполярним) та йонним хімічними зв’язками, атомними, молекулярними та йонними кристалічними ґратками;

Середній

4

Учень  відтворює деякі факти, що стосуються утворення йонного, ковалентного (полярного і неполярного) зв'язків.

5

Учень відтворює окремі частини навчального

матеріалу, називає види хімічного зв’язку, типи кристалічних ґраток;  дає визначення основних понять

6

Учень послідовно відтворює значну частину

навчального матеріалу, складає електронні формули молекул;

Достатній

7

Учень  відтворює навчальний матеріал, наводить

приклади, з допомогою вчителя характеризує особливості ковалентного та йонного зв’язків, кристалічної будови речовин з різними видами хімічного зв'язку;

8

Учень логічно відтворює фактичний і теоретичний

навчальний матеріал, застосовує знання в стандартних умовах, визначає вид хімічного зв’язку в типових випадках, полярність ковалентного зв'язку;

9

Учень прогнозує фізичні властивості та практичне використання речовин залежно від виду хімічного зв'язку і типу кристалічних ґраток; робить висновки

Високий

10

Учень використовує поняття електронегативності для характеристики хімічних зв'язків; робить аргументовані висновки

11

Учень володіє засвоєними знаннями і використовує їх у нестандартних ситуаціях, обґрунтовує природу хімічних зв'язків; фізичні властивості речовин залежно від типів кристалічних ґраток; робить

узагальнювальні висновки

12

Учень  має системні знання з предмета,

аргументовано використовує їх, у тому числі в проблемних

ситуаціях; робить висновки про тип кристалічних ґраток речовин на основі виду хімічного зв’язку в них; обґрунтовує природу хімічних зв'язків; фізичні властивості речовин залежно від типів кристалічних ґраток;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії підсумкового оцінювання навчальних досягнень з хімії

Учня 8-Б класу Тирлич Дмитра

2020-2021 н.р.

Вчитель : Акішова Р.А.

Тема: Основні класи неорганічних сполук

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня

Початковий

1

Учень розпізнає оксиди, основи, кислоти, солі, і називає їх (на

побутовому рівні)

2

Учень наводить приклади оксидів, основ, кислот, солей  

3

Учень має фрагментарні уявлення про оксиди, основи, кислоти, солі і під керівництвом вчителя може відтворити окремі їх назви.

Середній

4

Учень ,за допомогою вчителя,  називає оксиди, основи, кислоти, амфотерні гідроксиди, середні солі за сучасною науковою українською номенклатурою,

5

Учень  наводить приклади оснόвних, кислотних і амфотерних оксидів, оксигеновмісних і безоксигенових, кислот

6

Учень наводить приклади оснόвних, кислотних і амфотерних оксидів, оксигеновмісних і безоксигенових, одно-, дво-, триосновних кислот, розчинних і нерозчинних основ.

Достатній

7

Учень відтворює навчальний матеріал, наводить

приклади, з допомогою вчителя порівнює оснόвні, кислотні і амфотерні  оксиди, оксигеновмісні і безоксигенові, одно-, дво-, триосновні  кислоти, розчинні  і нерозчинні  основи, амфотерні гідроксиди, середні солі.

8

Учень розрізняє несолетворні й солетворні (кислотні, основні, амфотерні) оксиди, розчинні й нерозчинні основи, кислоти за складом (оксигеновмісні, безоксигенові) та основністю (одно-, дво-, триосновні), середні солі; реакції заміщення, обміну, нейтралізації;

9

Учень описує поширеність представників основних класів неорганічних сполук у природі;

складає хімічні формули оксидів, основ, амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку), кислот, середніх солей; рівняння реакцій, які характеризують хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів; кислот, лугів, нерозчинних основ, амфотерних гідроксидів,  середніх солей;

Високий

10

Учень порівнює за хімічними властивостями основні, кислотні та амфотерні оксиди, луги і нерозчинні основи;

класифікує неорганічні сполуки за класами;

характеризує поняття амфотерності, фізичні та хімічні властивості оксидів, основ, кислот, солей, амфотерних гідроксидів; установлює генетичні зв’язки між простими і складними речовинами, основними класами неорганічних сполук;

обчислює за рівняннями хімічних реакцій масу, кількість речовини та об’єм газу (н. у.) за відомою масою, кількістю речовини, об’єму одного з реагентів чи продуктів реакції, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання;

11

Учень використовує сучасну українську номенклатуру основних класів неорганічних сполук; таблицю розчинності кислот, основ та солей для складання рівнянь хімічних реакцій; індикатори для виявлення кислот і лугів;

планує експеримент, проводить його, описує спостереження, робить висновки;

прогнозує перебіг хімічних реакцій солей і кислот з металами, використовуючи ряд активності металів;

дотримується запобіжних заходів під час роботи з кислотами і лугами розв’язує експериментальні задачі, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання.

 

12

Учень обґрунтовує залежність між складом, властивостями та застосуванням неорганічних речовин;

оцінює значення найважливіших представників основних класів неорганічних сполук;

висловлює судження про значення хімічного експерименту як способу набуття нових знань; вплив речовин на навколишнє середовище і здоров’я людини; вплив діяльності людини на стан довкілля й охорону від забруднень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії підсумкового оцінювання навчальних досягнень з біології

Учня 9-Б класу Огорєва Андрія

2020-2021 н.р.

Вчитель : Акішова Р.А.

Тема: Збереження та реалізація спадкової інформації

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня

Початковий

1

Учень за допомогою вчителя або з використанням підручника(робочого зошита) розпізнає і називає процес транскрипції;процес біосинтезу білка

2

Учень за допомогою вчителя або з використанням

підручника (робочого зошита) називає процес  транскрипції;процес біосинтезу білка ; наводить елементарні приклади процесу реплікації ДНК;

3

Учень  відтворює окремі факти; за допомогою вчителя або з

використанням підручника (робочого зошита) характеризує -процес транскрипції;

- процес біосинтезу білка;

- процес реплікації ДНК;

- генетичний код та його значення в біосинтезі білків; ; відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді (наприклад так або ні); допускає суттєві біологічні помилки

Середній

4

Учень за допомогою вчителя відтворює незначну частину навчального матеріалу; дає визначення окремих біологічних понять: ген, генетичний код, ядро, хромосоми, рибосоми,  , неповну характеристику загальних ознак біологічних об’єктів, допускаючи несуттєві біологічні помилки

5

Учень відповідаючи на запитання вчителя відтворює основний зміст навчального матеріалу; називає:

- типи генів;

- етапи реалізації спадкової інформації; , допускаючи несуттєві біологічні помилки;

проводить та описує спостереження; за допомогою вчителя виконує прості біологічні дослідження та описує їх результати; за допомогою вчителя розв’язує прості типові біологічні вправи і задачі

6

Учень самостійно, але неповно відтворює навчальний матеріал, називає:

- типи генів;

- етапи реалізації спадкової інформації;

- фази мітозу та мейозу;

- періоди онтогенезу в багатоклітинних організмів;

 відповідає на окремі запитання; частково пояснює відповідь прикладами,що наведені у підручнику; у цілому правильно вживає біологічні терміни;

Достатній

7

Учень  самостійно відтворює основну частину навчального матеріалу, характеризує:

- процес транскрипції;

- процес біосинтезу білка;

- процес реплікації ДНК;

- генетичний код та його значення в біосинтезі білків;

- взаємозв’язок між будовою та функціями хромосом;

використовуючи необхідну термінологію; розкриває суть біологічних понять, допускаючи у відповідях неточності; за визначеними ознаками порівнює біологічні об‘єкти та явища; виконує прості біологічні дослідження та описує їх результати; з допомогою вчителя формулює висновки

8

Учень самостійно відтворює навчальний матеріал, характеризує:

 процеси мітозу та мейозу в еукаріотів;

- етапи клітинного циклу;

- етапи онтогенезу в рослин і тварин;

порівнює:

- процеси транскрипції та реплікації;

- процеси мітозу та мейозу

відповідає на поставлені запитання, допускаючи у відповідях неточності; порівнює біологічні об’єкти, явища і процеси живої природи, встановлює відмінності між ними; пояснює причинно­наслідкові зв’язки; застосовує отримані знання у стандартних ситуаціях; розв’язує типові біологічні вправи і задачі користуючись алгоритмом

9

Учень вільно відтворює навчальний матеріал та відповідає на поставлені запитання; Наводить приклади:       

- застосування принципу комплементарності нуклеотидів аналізує інформацію, за допомогою вчителя встановлює причинно­наслідкові зв’язки; самостійно розв’язує типові біологічні вправи і задачі; використовує знання у стандартних ситуаціях;виправляє помилки; уміє працювати зі схемами, графіками, малюнками, таблицями, атласами­визначниками, натуральними біологічними об’єктами та їх моделями; виконує прості біологічні дослідження та пояснює їх результати; виявляє емоційно­ціннісне ставлення до живої

природи

Високий

10

Учень  логічно та усвідомлено відтворює навчальний матеріал ,характеризує:

- процес транскрипції;

- процес біосинтезу білка;

- процес реплікації ДНК;

- генетичний код та його значення в біосинтезі білків;

- взаємозв’язок між будовою та функціями хромосом;

- процеси мітозу та мейозу в еукаріотів;

- етапи клітинного циклу;

- етапи онтогенезу в рослин і тварин;

аналізує, систематизує,узагальнює, встановлює причинно­наслідкові зв’язки; використовує знання у нестандартних ситуаціях; виявляє ставлення й готовність реагувати відповідно до засвоєних ціннісних орієнтацій

11

Учень виявляє міцні й глибокі знання з біології, оперує термінами:

- ген, генетичний код, ядро, хромосоми, рибосоми, транскрипція, трансляція, мітоз, мейоз

називає:

- типи генів;

- етапи реалізації спадкової інформації;

- фази мітозу та мейозу;

- періоди онтогенезу в багатоклітинних організмів;

наводить приклади:

- застосування принципу комплементарності нуклеотидів.

Самостійно аналізує і розкриває закономірності живої природи, пояснює прикладами, що ґрунтуються на власних спостереженнях; дає порівняльну характеристику біологічним явищам з поясненням причин подібностей й

відмінностей; встановлює і обґрунтовує причинно­наслідкові зв’язки;

визначає можливості практичного застосування результатів дослідження;

виявляє переконання і активно проявляє ціннісні орієнтації, здійснюючи вибір завдань і рішень

12

Учень виявляє системні знання з біології, усвідомлено

використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; робить висновок:  про визначну роль спадкового апарату клітини;

використовує знання з інших предметів для виконання ускладнених завдань; знаходить та використовує додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання; уміє виокремити проблему і визначити шляхи її розв’язання, приймати рішення, аргументувати власне ставлення до різних поглядів на об’єкт вивчення, бере участь у дискусіях,вирішенні проблемних питань

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії підсумкового оцінювання навчальних досягнень з біології

Учня 9-Б класу Огорєва Андрія

2020-2021 н.р.

Вчитель : Акішова Р.А.

Тема: Біологія як основа біотехнології та медицини

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня

Початковий

1

Учень за допомогою вчителя або з використанням підручника(робочого зошита)   називає терміни:

- біотехнологія, селекція, генетична інженерія, генетично-модифіковані організми

2

Учень за допомогою вчителя або з використанням

підручника (робочого зошита) наводить приклади:  угруповань, екосистем;

3

Учень  відтворює окремі факти; за допомогою вчителя або з

використанням підручника (робочого зошита) наводить приклади:

- угруповань, екосистем;

- пристосованості організмів до умов середовища;

- ланцюгів живлення;

Середній

4

Учень за допомогою вчителя відтворює незначну частину навчального матеріалу; розпізнає: - основні групи організмів за екологічною роллю в мережах живлення екосистем, допускаючи несуттєві біологічні помилки

5

Учень відповідаючи на запитання вчителя відтворює основний зміст навчального матеріалу; наводить приклади:

- угруповань, екосистем;

- пристосованості організмів до умов середовища;

- ланцюгів живлення;

6

Учень самостійно, але неповно відтворює навчальний матеріал, пояснює:

- структуру екосистем;

- взаємодію організмів в екосистемах;

- структуру ланцюгів живлення;

- правило екологічної піраміди; частково пояснює відповідь прикладами,що наведені у підручнику; у цілому правильно вживає біологічні терміни;

Достатній

7

Учень  самостійно відтворює основну частину навчального матеріалу,пояснює  значення колообігу речовин у збереженні екосистем, використовуючи необхідну термінологію; розкриває суть біологічних понять, допускаючи у відповідях неточності; за визначеними ознаками порівнює біологічні об‘єкти та явища; виконує прості біологічні дослідження та описує їх результати; з допомогою вчителя формулює висновки

8

Учень самостійно відтворює навчальний матеріал, порівнює:

- природні та штучні екосистеми;

- роль продуцентів, консументів, редуцентів у штучних і природних екосистемах.Відповідає на поставлені запитання, допускаючи у відповідях неточності;  пояснює причинно­наслідкові зв’язки; застосовує отримані знання у стандартних ситуаціях; розв’язує типові біологічні вправи і задачі користуючись алгоритмом

9

Учень вільно відтворює навчальний матеріал та відповідає на поставлені запитання;

робить висновок:

- про цілісність і саморегуляцію живих систем;

- про значення природних угруповань для збереження рівноваги в біосфері

Високий

10

Учень  логічно та усвідомлено відтворює навчальний матеріал , усвідомлює значення:

- внеску вчених у розвиток екології (Е. Геккель, Ю. Лібіх, Е. Шелфорд та ін.), у тому числі й українських (М. І. Вернадський);аналізує, систематизує,узагальнює, встановлює причинно­наслідкові зв’язки; використовує знання у нестандартних ситуаціях; виявляє ставлення й готовність реагувати відповідно до засвоєних ціннісних орієнтацій

11

Учень виявляє міцні й глибокі знання з біології, називає:

- методи дослідження процесів в екосистемах;

- екологічні фактори;

наводить приклади:

- угруповань, екосистем;

- пристосованості організмів до умов середовища;

- ланцюгів живлення;

пояснює:

- структуру екосистем;

- взаємодію організмів в екосистемах;

- структуру ланцюгів живлення;

- правило екологічної піраміди;

- значення колообігу речовин у збереженні екосистем;

Визначає можливості практичного застосування результатів дослідження;

Виявляє переконання і активно проявляє ціннісні орієнтації, здійснюючи вибір завдань і рішень

12

Учень виявляє системні знання з біології, усвідомлено

використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях;

формує громадянську позицію: в галузі збереження довкілля . Використовує знання з інших предметів для виконання ускладнених завдань; знаходить та використовує додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання; уміє виокремити проблему і визначити шляхи її розв’язання, приймати рішення, аргументувати власне ставлення до різних поглядів на об’єкт вивчення, бере участь у дискусіях,вирішенні проблемних питань

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії підсумкового оцінювання навчальних досягнень з основ здоров'я

Учня 9-Б класу Огорєва Андрія

2020-2021 н.р.

Вчитель : Акішова Р.А.

Тема: Складові здоров'я

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня

Початковий

1

Учень за допомогою вчителя може назвати окремі поняття, що стосуються здоров'я та безпеки життєдіяльності

2

Учень має уявлення про елементарні поняття здорового способу життя й безпечної поведінки. За допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) відтворює окремі факти навчального матеріалу

3

Учень  за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) фрагментарно відтворює елементарні поняття про здоровий спосіб життя. Під керівництвом і контролем учителя епізодично виконує практичні дії, що формують безпечну поведінку. Повторює оцінні судження інших без достатнього осмислення

Середній

4

Учень  за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) дає визначення окремих понять; частково характеризує ознаки здоров'я та безпечної поведінки; за допомогою вчителя виконує елементарні практичні дії, пов'язані з формуванням здорового способу життя й безпечної поведінки

5

Учень самостійно дає визначення окремих понять; за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) відтворює навчальний матеріал, характеризуючи ознаки здоров'я, шляхи та методи його зміцнення та збереження життя. За допомогою інструкції та консультації вчителя, виконує практичні дії, пов'язані з формуванням здорового способу життя й безпечної поведінки. Повторює почуті від інших найпростіші оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки

6

Учень самостійно, але неповно відтворює навчальний матеріал; за допомогою вчителя розв'язує прості типові навчальні ситуаційні задачі; характеризує окремі ознаки здоров'я, наводить прості приклади дій про збереження здоров'я. За допомогою інструкції та консультації вчителя виконує практичні дії, пов'язані з формуванням життєвих навичок здорового способу життя й безпечної поведінки. Пояснює найпростіші оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки

Достатній

7

Учень загалом самостійно відтворює навчальний матеріал, розкриває суть понять; розв'язує прості типові ситуаційні задачі. Характеризує ситуації, що містять загрозу й потребують практичних дій. Висловлює окремі оцінні судження про стан здоров'я, поведінку в різних ситуаціях, свою та інших, міжособистісні стосунки

8

Учень самостійно відповідає на поставлені запитання; дає порівняльну характеристику явищам і процесам, які характеризують здоров'я. Визначає засоби, які необхідно використовувати у виконанні практичних дій. Обґрунтовує свої оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки, спираючись на предметні знання та усталені норми

9

Учень відтворює інформацію, відповідає на поставлені запитання; самостійно розв'язує стандартні ситуаційні завдання; пояснює зміст і послідовність операцій, що входять до складу практичних дій; за допомогою вчителя встановлює причинно-наслідкові зв'язки, робить нечітко сформульовані висновки; свідомо приймає рішення; володіє навичками самоконтролю

Високий

10

Учень  обґрунтовано відповідає на запитання, передбачені навчальною програмою курсу; самостійно аналізує та розкриває суть явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб життя; узагальнює, систематизує, установлює причинно-наслідкові зв'язки; користується джерелами додаткової інформації. За допомогою вчителя розв'язує нестандартні ситуації; виконує практичні дії щодо здорового способу життя й безпечної поведінки, формулює висновки про конкретну оздоровчу діяльність; свідомо користується правилами здорового способу життя й безпечної поведінки. Висловлює оцінні судження про стан здоров'я власного й інших, поведінку свою та інших, міжособистісні стосунки

11

Учень логічно, усвідомлено відтворює навчальний матеріал в межах навчальної програми курсу; самостійно аналізує й розкриває закономірності явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб життя й безпечної поведінки, їх сутність; установлює й обґрунтовує причинно-наслідкові зв'язки; аргументовано переконує в необхідності виконання дій щодо здорового способу життя й безпечної поведінки; самостійно користується джерелами додаткової інформації. Аналізує та обґрунтовує оцінні судження про стан здоров'я власного й інших, наслідки своїх дій, поведінку свою та інших

12

Учень  свідомо відтворює й розуміє навчальну інформацію за програмою курсу; може вести дискусію з конкретного питання здорового способу життя й безпечної поведінки з використанням знань суміжних програм; самостійно оцінює та характеризує різноманітні явища та процеси, які розкривають сутність здорового способу життя й безпечної поведінки; самостійно користується різними джерелами інформації, у тому числі й рекомендованими вчителем. Розв'язує проблемні завдання; має здоров'язберігаючі життєві навички; вибирає безпечний варіант розв'язання нестандартної ситуації; визначає мету своїх дій і знаходить альтернативні та вибирає й обґрунтовує оптимальні шляхи її досягнення; оцінює тимчасові та довгострокові наслідки вибраного варіанту; робить обґрунтовані висновки. Виявляє особисту позицію щодо здорового способу життя й безпечної поведінки. Обґрунтовує цінність набутих знань і сформованих розумових і практичних умінь і життєвих навичок для власного здоров'я

 

 

 

 

 

Критерії підсумкового оцінювання навчальних досягнень з основ здоров'я

Учня 8-Б класу Тирлич Дмитра

2020-2021 н.р.

Вчитель : Акішова Р.А.

Тема: Складові здоров'я

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня

Початковий

1

Учень за допомогою вчителя може назвати окремі поняття, що стосуються здоров'я та безпеки життєдіяльності

2

Учень має уявлення про елементарні поняття здорового способу життя й безпечної поведінки. За допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) відтворює окремі факти навчального матеріалу

3

Учень  за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) фрагментарно відтворює елементарні поняття про здоровий спосіб життя. Під керівництвом і контролем учителя епізодично виконує практичні дії, що формують безпечну поведінку. Повторює оцінні судження інших без достатнього осмислення

Середній

4

Учень  за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) дає визначення окремих понять; частково характеризує ознаки здоров'я та безпечної поведінки; за допомогою вчителя виконує елементарні практичні дії, пов'язані з формуванням здорового способу життя й безпечної поведінки

5

Учень самостійно дає визначення окремих понять; за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) відтворює навчальний матеріал, характеризуючи ознаки здоров'я, шляхи та методи його зміцнення та збереження життя. За допомогою інструкції та консультації вчителя, виконує практичні дії, пов'язані з формуванням здорового способу життя й безпечної поведінки. Повторює почуті від інших найпростіші оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки

6

Учень самостійно, але неповно відтворює навчальний матеріал; за допомогою вчителя розв'язує прості типові навчальні ситуаційні задачі; характеризує окремі ознаки здоров'я, наводить прості приклади дій про збереження здоров'я. За допомогою інструкції та консультації вчителя виконує практичні дії, пов'язані з формуванням життєвих навичок здорового способу життя й безпечної поведінки. Пояснює найпростіші оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки

Достатній

7

Учень загалом самостійно відтворює навчальний матеріал, розкриває суть понять; розв'язує прості типові ситуаційні задачі. Характеризує ситуації, що містять загрозу й потребують практичних дій. Висловлює окремі оцінні судження про стан здоров'я, поведінку в різних ситуаціях, свою та інших, міжособистісні стосунки

8

Учень самостійно відповідає на поставлені запитання; дає порівняльну характеристику явищам і процесам, які характеризують здоров'я. Визначає засоби, які необхідно використовувати у виконанні практичних дій. Обґрунтовує свої оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки, спираючись на предметні знання та усталені норми

9

Учень відтворює інформацію, відповідає на поставлені запитання; самостійно розв'язує стандартні ситуаційні завдання; пояснює зміст і послідовність операцій, що входять до складу практичних дій; за допомогою вчителя встановлює причинно-наслідкові зв'язки, робить нечітко сформульовані висновки; свідомо приймає рішення; володіє навичками самоконтролю

Високий

10

Учень  обґрунтовано відповідає на запитання, передбачені навчальною програмою курсу; самостійно аналізує та розкриває суть явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб життя; узагальнює, систематизує, установлює причинно-наслідкові зв'язки; користується джерелами додаткової інформації. За допомогою вчителя розв'язує нестандартні ситуації; виконує практичні дії щодо здорового способу життя й безпечної поведінки, формулює висновки про конкретну оздоровчу діяльність; свідомо користується правилами здорового способу життя й безпечної поведінки. Висловлює оцінні судження про стан здоров'я власного й інших, поведінку свою та інших, міжособистісні стосунки

11

Учень логічно, усвідомлено відтворює навчальний матеріал в межах навчальної програми курсу; самостійно аналізує й розкриває закономірності явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб життя й безпечної поведінки, їх сутність; установлює й обґрунтовує причинно-наслідкові зв'язки; аргументовано переконує в необхідності виконання дій щодо здорового способу життя й безпечної поведінки; самостійно користується джерелами додаткової інформації. Аналізує та обґрунтовує оцінні судження про стан здоров'я власного й інших, наслідки своїх дій, поведінку свою та інших

12

Учень  свідомо відтворює й розуміє навчальну інформацію за програмою курсу; може вести дискусію з конкретного питання здорового способу життя й безпечної поведінки з використанням знань суміжних програм; самостійно оцінює та характеризує різноманітні явища та процеси, які розкривають сутність здорового способу життя й безпечної поведінки; самостійно користується різними джерелами інформації, у тому числі й рекомендованими вчителем. Розв'язує проблемні завдання; має здоров'язберігаючі життєві навички; вибирає безпечний варіант розв'язання нестандартної ситуації; визначає мету своїх дій і знаходить альтернативні та вибирає й обґрунтовує оптимальні шляхи її досягнення; оцінює тимчасові та довгострокові наслідки вибраного варіанту; робить обґрунтовані висновки. Виявляє особисту позицію щодо здорового способу життя й безпечної поведінки. Обґрунтовує цінність набутих знань і сформованих розумових і практичних умінь і життєвих навичок для власного здоров'я

 

 

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Турнір -вікторина

 2️⃣2️⃣ та 2️⃣3️⃣ лютого команда « Бендерівці» 🇺🇦🇺🇦🇺🇦Комунального закладу « Ліцей « Мрія» прийняла участь у міському турнірі-вікторині...