Біологія
При оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів з
біології враховується:
–
рівень оволодіння біологічними ідеями,
що становлять важливу складову загальнолюдської культури;
–
обсяг відтворення знань, рівень розуміння
навчального матеріалу;
–
самостійність суджень, систематизація та глибина знань;
–
дієвість знань,
уміння застосовувати їх у практичній діяльності з метою розв’язування
практичних задач;
–
уміння робити висновки та узагальнення на
основі практичної діяльності;
–
рівень оволодіння практичними уміннями та навичками спостереження та
дослідження природи.
Оцінювання
навчальних досягнень учнів з біології здійснюються за характеристиками,
наведеними в таблицях 1 і 2.
Таблиця1
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень
учня (учениці) |
Початковий |
1 |
Учень
(учениця) за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) розпізнає і називає окремі біологічні
об’єкти |
2 |
Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) називає окремі
ознаки біологічних об'єктів; наводить елементарні приклади біологічних
об'єктів |
|
3 |
Учень
(учениця) відтворює окремі факти; за допомогою вчителя або з використанням
підручника (робочого зошита) характеризує окремі ознаки біологічних об'єктів;
відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді (наприклад так
або ні); допускає суттєві біологічні помилки |
|
Середній |
4 |
Учень (учениця) за допомогою вчителя відтворює незначну частину
навчального матеріалу; дає визначення окремих біологічних понять, неповну
характеристику загальних ознак біологічних об’єктів, допускаючи несуттєві біологічні помилки |
5 |
Учень
(учениця) відповідаючи на запитання вчителя відтворює основний зміст
навчального матеріалу; характеризує загальні
ознаки біологічних об’єктів, дає визначення окремих біологічних
понять, описує біологічні обєкти за планом, допускаючи несуттєві біологічні
помилки; проводить та описує спостереження; за допомогою вчителя виконує
прості біологічні дослідження та описує їх результати; за допомогою вчителя
розв’язує прості типові біологічні вправи і задачі |
|
6 |
Учень (учениця) самостійно, але неповно відтворює навчальний
матеріал, відповідає на окремі запитання; частково пояснює відповідь
прикладами, що наведені у підручнику; у цілому правильно вживає біологічні
терміни; характеризує будову та функції окремих біологічних об’єктів за
планом з незначними неточностями; за зразком розв’язує прості типові
біологічні вправи і задачі |
|
Достатній |
7 |
Учень (учениця) самостійно відтворює основну частину навчального
матеріалу, використовуючи необхідну термінологію; розкриває суть біологічних
понять, допускаючи у відповідях неточності; за визначеними ознаками порівнює
біологічні об‘єкти та явища; виконує
прості біологічні дослідження та описує їх результати; з допомогою вчителя формулює висновки |
8 |
Учень (учениця) самостійно відтворює навчальний матеріал; відповідає
на поставлені запитання, допускаючи у відповідях неточності; порівнює
біологічні об’єкти, явища і процеси живої природи, встановлює відмінності між
ними; пояснює причинно-наслідкові зв’язки; застосовує отримані знання у
стандартних ситуаціях; розв’язує типові біологічні вправи і задачі
користуючись алгоритмом |
|
9 |
Учень
(учениця) вільно відтворює навчальний матеріал та відповідає на поставлені запитання; аналізує інформацію, за допомогою вчителя
встановлює причинно-наслідкові зв’язки; самостійно розв’язує типові біологічні вправи і задачі;
використовує знання у стандартних ситуаціях; виправляє помилки; уміє
працювати зі схемами, графіками, малюнками, таблицями, атласами, визначниками,
натуральними біологічними об’єктами та їх моделями; виконує прості
біологічні дослідження та пояснює їх результати; виявляє емоційно-ціннісне
ставлення до живої природи |
|
Високий |
10 |
Учень (учениця) логічно та усвідомлено відтворює навчальний матеріал
у |
11 |
Учень (учениця) виявляє міцні й глибокі знання з біології у межах
програми; самостійно аналізує і розкриває закономірності живої природи,
пояснює прикладами, що ґрунтуються на власних спостереженнях; дає порівняльну
характеристику біологічним явищам з поясненням причин подібностей й
відмінностей; встановлює і обґрунтовує причинно-наслідкові зв’язки; визначає
можливості практичного застосування результатів дослідження; виявляє
переконання і активно проявляє
ціннісні орієнтації, здійснюючи вибір завдань і рішень |
|
Високий |
12 |
Учень
(учениця) виявляє системні знання з біології, усвідомлено використовує їх у
стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує біологічні явища
і процеси, виявляє особисту позицію щодо них;
використовує знання з інших предметів для виконання ускладнених
завдань; знаходить та використовує додаткові джерела інформації для виконання
навчального завдання; уміє виокремити проблему і визначити шляхи її
розв’язання, приймати рішення, аргументувати власне ставлення до різних
поглядів на об’єкт вивчення, бере участь у дискусіях, вирішенні проблемних
питань |
Оцінювання
лабораторних і практичних робіт
При оцінюванні
лабораторних і практичних робіт враховується:
– обсяг виконання завдань роботи;
– наявність помилок, їх кількість;
– оформлення роботи (порядок оформлення,
виконання рисунків біологічних об’єктів, охайність тощо);
– для лабораторних робіт наявність і зміст
висновків (відповідність меті та змісту завдань роботи, повнота, логічність,
послідовність тощо);
– для практичних робіт наявність і зміст звіту
про роботу;
– рівень самостійності під час виконання
завдань і формулювання висновків (написання звіту).
Таблиця
2
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень
учня (учениці) |
Початковий |
1 |
Учень
(учениця) за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) розпізнає і називає окремі біологічні
об’єкти |
2 |
Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) називає окремі
ознаки біологічних об'єктів; наводить елементарні приклади біологічних
об'єктів |
|
3 |
Учень
(учениця) відтворює окремі факти; за допомогою вчителя або з використанням
підручника (робочого зошита) характеризує окремі ознаки біологічних об'єктів;
відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді (наприклад так
або ні); допускає суттєві біологічні помилки |
|
Середній |
4 |
Учень (учениця) за допомогою вчителя відтворює незначну частину
навчального матеріалу; дає визначення окремих біологічних понять, неповну
характеристику загальних ознак біологічних об’єктів, допускаючи
несуттєві біологічні помилки |
5 |
Учень
(учениця) відповідаючи на запитання вчителя відтворює основний зміст
навчального матеріалу; характеризує загальні
ознаки біологічних об’єктів, дає визначення окремих біологічних
понять, описує біологічні |
|
|
6 |
Учень/учениця самостійно, але неповно відтворює навчальний матеріал,
відповідає на окремі запитання; частково пояснює відповідь прикладами, що
наведені у підручнику; у цілому правильно вживає біологічні терміни;
характеризує будову та функції окремих біологічних об’єктів за планом з
незначними неточностями; за зразком розв’язує прості типові біологічні вправи
і задачі |
Достатній |
7 |
Учень/учениця самостійно відтворює основну частину навчального
матеріалу, використовуючи необхідну термінологію; розкриває суть біологічних
понять, допускаючи у відповідях неточності; за визначеними ознаками порівнює
біологічні об‘єкти та явища; виконує
прості біологічні дослідження та описує їх результати; з допомогою вчителя формулює висновки |
8 |
Учень/учениця самостійно відтворює навчальний матеріал; відповідає на
поставлені запитання, допускаючи у відповідях неточності; порівнює біологічні
об’єкти, явища і процеси живої природи, встановлює відмінності між ними;
пояснює причинно-наслідкові зв’язки; застосовує отримані знання у
стандартних ситуаціях; розв’язує типові біологічні вправи і задачі
користуючись алгоритмом |
|
9 |
Учень/учениця вільно
відтворює навчальний матеріал та
відповідає на поставлені запитання;
аналізує інформацію, за допомогою вчителя встановлює причинно-наслідкові
зв’язки; самостійно розв’язує типові
біологічні вправи і задачі; використовує знання у стандартних ситуаціях;
виправляє помилки; уміє працювати зі схемами, графіками, малюнками,
таблицями, атласами, визначниками, натуральними біологічними об’єктами
та їх моделями; виконує прості біологічні дослідження та пояснює їх
результати; виявляє емоційно-ціннісне ставлення до живої природи |
|
Високий |
10 |
Учень/учениця логічно та усвідомлено відтворює навчальний матеріал у |
11 |
Учень/учениця виявляє міцні й глибокі знання з біології у межах
програми; самостійно аналізує і розкриває закономірності живої природи,
пояснює прикладами, що ґрунтуються на власних спостереженнях; дає порівняльну
характеристику біологічним явищам з поясненням причин подібностей й
відмінностей; встановлює і обґрунтовує причинно-наслідкові зв’язки; визначає
можливості практичного застосування результатів дослідження; виявляє
переконання і активно проявляє
ціннісні орієнтації, здійснюючи вибір завдань і рішень |
|
12 |
Учень/учениця
виявляє системні знання з біології, усвідомлено використовує їх у стандартних
та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує біологічні явища і процеси,
виявляє особисту позицію щодо них;
використовує знання з інших предметів для виконання ускладнених
завдань; знаходить та використовує додаткові джерела інформації для виконання
навчального завдання; уміє виокремити проблему і визначити шляхи її
розв’язання, приймати рішення, аргументувати власне ставлення до різних
поглядів на об’єкт вивчення, бере участь у дискусіях, вирішенні проблемних
питань |
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ОСНОВ ЗДОРОВ'Я У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
При оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів з основ здоров'я
враховуються знання та дотримання школярами правил збереження власного життя та
здоров'я й оточуючих.
Позитивно оцінюється кожний крок учня, спрямований на:
·
підвищення рівня знань про
здоров'я й безпеку життєдіяльності, здоровий спосіб життя, уміння
використовувати здобуті знання для зміцнення здоров'я;
·
набуття навичок, що сприяють
фізичному, соціальному, духовному та психічному здоров'ю;
·
позитивне ставлення до здорового
способу життя.
Усі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями,
наведеними в таблиці.
Рівні навчальних досягнень
учнів |
Бали |
Критерії навчальних досягнень
учнів |
І. Початковий |
1 |
Учень (учениця) за допомогою вчителя може назвати окремі поняття, що
стосуються здоров'я та безпеки життєдіяльності |
2 |
Учень (учениця) має уявлення про елементарні поняття здорового способу
життя й безпечної поведінки. За допомогою вчителя або з використанням
підручника (робочого зошита) відтворює окремі факти навчального матеріалу |
|
3 |
Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням підручника
(робочого зошита) фрагментарно відтворює елементарні поняття про здоровий
спосіб життя. Під керівництвом і контролем учителя епізодично виконує
практичні дії, що формують безпечну поведінку. Повторює оцінні судження інших
без достатнього осмислення |
|
ІІ. Середній |
4 |
Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням підручника
(робочого зошита) дає визначення окремих понять; частково характеризує ознаки
здоров'я та безпечної поведінки; за допомогою вчителя виконує елементарні практичні
дії, пов'язані з формуванням здорового способу життя й безпечної поведінки |
5 |
Учень (учениця) самостійно дає визначення окремих понять; за допомогою
вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) відтворює навчальний
матеріал, характеризуючи ознаки здоров'я, шляхи та методи його зміцнення та
збереження життя. За допомогою інструкції та консультації вчителя, виконує
практичні дії, пов'язані з формуванням здорового способу життя й безпечної
поведінки. Повторює почуті від інших найпростіші оцінні судження про здоровий
спосіб життя й безпечної поведінки |
|
6 |
Учень (учениця) самостійно, але неповно відтворює навчальний матеріал; за
допомогою вчителя розв'язує прості типові навчальні ситуаційні задачі;
характеризує окремі ознаки здоров'я, наводить прості приклади дій про
збереження здоров'я. За допомогою інструкції та консультації вчителя виконує
практичні дії, пов'язані з формуванням життєвих навичок здорового способу
життя й безпечної поведінки. Пояснює найпростіші оцінні судження про здоровий
спосіб життя й безпечної поведінки |
|
ІІІ. Достатній |
7 |
Учень (учениця) загалом самостійно відтворює навчальний матеріал,
розкриває суть понять; розв'язує прості типові ситуаційні задачі.
Характеризує ситуації, що містять загрозу й потребують практичних дій.
Висловлює окремі оцінні судження про стан здоров'я, поведінку в різних
ситуаціях, свою та інших, міжособистісні стосунки |
8 |
Учень (учениця) самостійно відповідає на поставлені запитання; дає
порівняльну характеристику явищам і процесам, які характеризують здоров'я.
Визначає засоби, які необхідно використовувати у виконанні практичних дій.
Обґрунтовує свої оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної
поведінки, спираючись на предметні знання та усталені норми |
|
9 |
Учень (учениця) відтворює інформацію, відповідає на поставлені запитання;
самостійно розв'язує стандартні ситуаційні завдання; пояснює зміст і
послідовність операцій, що входять до складу практичних дій; за допомогою
вчителя встановлює причинно-наслідкові зв'язки, робить нечітко сформульовані
висновки; свідомо приймає рішення; володіє навичками самоконтролю |
|
ІV. Високий |
10 |
Учень (учениця) обґрунтовано відповідає на запитання, передбачені
навчальною програмою курсу; самостійно аналізує та розкриває суть явищ і
процесів, що характеризують здоровий спосіб життя; узагальнює, систематизує,
установлює причинно-наслідкові зв'язки; користується джерелами додаткової
інформації. За допомогою вчителя розв'язує нестандартні ситуації; виконує
практичні дії щодо здорового способу життя й безпечної поведінки, формулює
висновки про конкретну оздоровчу діяльність; свідомо користується правилами
здорового способу життя й безпечної поведінки. Висловлює оцінні судження про
стан здоров'я власного й інших, поведінку свою та інших, міжособистісні
стосунки |
11 |
Учень (учениця) логічно, усвідомлено відтворює навчальний матеріал в
межах навчальної програми курсу; самостійно аналізує й розкриває
закономірності явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб життя й
безпечної поведінки, їх сутність; установлює й обґрунтовує
причинно-наслідкові зв'язки; аргументовано переконує в необхідності виконання
дій щодо здорового способу життя й безпечної поведінки; самостійно
користується джерелами додаткової інформації. Аналізує та
обґрунтовує оцінні судження про стан здоров'я власного й інших, наслідки
своїх дій, поведінку свою та інших |
|
12 |
Учень (учениця) свідомо відтворює й розуміє навчальну інформацію за
програмою курсу; може вести дискусію з конкретного питання здорового способу
життя й безпечної поведінки з використанням знань суміжних програм;
самостійно оцінює та характеризує різноманітні явища та процеси, які
розкривають сутність здорового способу життя й безпечної поведінки;
самостійно користується різними джерелами інформації, у тому числі й
рекомендованими вчителем. Розв'язує проблемні завдання; має здоров'язберігаючі
життєві навички; вибирає безпечний варіант розв'язання нестандартної
ситуації; визначає мету своїх дій і знаходить альтернативні та вибирає й
обґрунтовує оптимальні шляхи її досягнення; оцінює тимчасові та довгострокові
наслідки вибраного варіанту; робить обґрунтовані висновки. Виявляє особисту
позицію щодо здорового способу життя й безпечної поведінки. Обґрунтовує
цінність набутих знань і сформованих розумових і практичних умінь і життєвих
навичок для власного здоров'я |
Критерії підсумкового оцінювання навчальних досягнень з
хімії
Учня 9-Б класу Захарченко Василя
2020-2021 н.р.
Вчитель : Акішова Р.А.
Тема: Розчини
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня |
Початковий |
1 |
Учень розпізнає деякі хімічні об’єкти (розчин,
розчинена речовина,розчинник) і називає їх (на побутовому рівні) |
2 |
Учень
описує деякі хімічні об’єкти за
певними ознаками, розрізняє компоненти
розчину, насичені й ненасичені розчини |
|
3 |
Учень має фрагментарні уявлення з предмета вивчення і під керівництвом вчителя може відтворити
окремі його частини, пояснює вплив різних чинників на розчинність речовин;
утворення водневого зв’язку; суть процесу електролітичної дисоціації |
|
Середній |
4 |
Учень відтворює
деякі факти, що стосуються хімічних сполук і явищ, описує розчинення
речовин у воді як фізико-хімічне явище; якісну реакцію на хлорид-іони; |
5 |
Учень відтворює
окремі частини навчального Матеріалу про компоненти розчину, насичені й ненасичені
розчини, сильні й слабкі електроліти; рН лужного, кислого та нейтрального
середовища;, дає визначення основних понять |
|
6 |
Учень послідовно відтворює значну частину навчального матеріалу ,оцінює важливість
рН розчинів для визначення якості харчової, косметичної продукції тощо; |
|
Достатній |
7 |
Учень відтворює
навчальний матеріал, наводить приклади, з допомогою вчителя порівнює хімічні об’єкти |
8 |
Учень логічно відтворює фактичний і теоретичний навчальний матеріал, застосовує знання в стандартних
умовах,порівнює, класифікує хімічні об’єкти. Учень наводить
приклади колоїдних та істинних розчинів,сильних і слабких
електролітів; пояснює вплив різних чинників на розчинність речовин;
утворення водневого зв’язку; |
|
9 |
Учень володіє
знаннями основоположних хімічних теорій і фактів, наводить приклади на підтвердження
цього, аналізує інформацію, робить висновки;складає рівняння
електролітичної дисоціації лугів, кислот, солей, рівняння реакцій обміну в
повній та скороченій йонній формах; розв’язує експериментальні задачі |
|
Високий |
10 |
Учень володіє навчальним матеріалом і застосовує знання на практиці, узагальнює й систематизує
інформацію, робить аргументовані висновки; розв’язує
експериментальні задачі;обчислює масу, об’єм, кількість речовини за
рівняннями реакцій; |
11 |
Учень володіє засвоєними знаннями і використовує їх у
нестандартних ситуаціях, встановлює зв’язки між явищами; оцінює важливість рН розчинів для визначення якості
харчової, косметичної продукції тощо; висловлює судження про значення розчинів у природі та
житті людини; про застосування знань щодо
виявлення деяких йонів; про роль експерименту в науці,робить узагальнювальні висновки |
|
12 |
Учень має
системні знання з предмета, аргументовано використовує їх, у тому числі в
проблемних ситуаціях; аналізує додаткову інформацію; обґрунтовує
перебіг реакцій між електролітами у водних розчинах самостійно оцінює явища,
приймає рішення, висловлює судження, пов’язані з речовинами та їх
перетвореннями |
Критерії підсумкового оцінювання навчальних досягнень з
хімії
Учня 9-Б класу Захарченко Василя
2020-2021 н.р.
Вчитель : Акішова Р.А.
Тема: .
Початкові поняття про органічні сполуки
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня |
Початковий |
1 |
Учень розпізнає поділ органічних речовин за якісним
складом на вуглеводні, оксигеновмісні та нітрогеновмісні сполуки;
|
2 |
Учень називає елементи-органогени, найважливіші
органічні сполуки |
|
3 |
Учень називає елементи-органогени, найважливіші
органічні сполуки (метан і перші десять його гомологів, етен, етин, метанол і
під керівництвом вчителя може відтворити окремі формули |
|
Середній |
4 |
Учень відтворює деякі факти про поділ органічних
речовин за якісним складом на вуглеводні, оксигеновмісні та нітрогеновмісні
сполуки; |
5 |
Учень відтворює
окремі частини навчального матеріалу, дає визначення гомологів метану; природних і
синтетичних речовин, спиртів, карбонових кислот, жирів, вуглеводів; |
|
6 |
Учень послідовно відтворює значну частину навчального матеріалу про початкові поняття про
органічні сполуки |
|
Достатній |
7 |
Учень відтворює
навчальний матеріал, наводить приклади гомологів метану; природних і
синтетичних речовин, спиртів, карбонових кислот, жирів, вуглеводів; з
допомогою вчителя порівнює хімічні об’єкти |
8 |
Учень логічно відтворює фактичний і теоретичний навчальний матеріал, пояснює реакції горіння органічних
речовин; деякі хімічні властивості етанової кислоти; |
|
9 |
Учень володіє
навичками складання молекулярних й структурних формул метану та перших десяти
його гомологів, молекулярні формули глюкози, сахарози, крохмалю, целюлози;
рівняння реакцій горіння (метану, етену й етину, метанолу, етанолу),
заміщення для метану (хлорування). Розрізняє за складом метан, етен, етин, метанол,
етанол, гліцерол, етанову кислоту, вищі карбонові кислоти, глюкозу, сахарозу,
крохмаль, целюлозу, мило, природні й гідрогенізовані, тваринні й рослинні,
тверді й рідкі жири, білки,
поліетилен, природні і штучні жири; порівнює: органічні й неорганічні речовини, крохмаль і
целюлозу |
|
Високий |
10 |
Учень характеризує склад, фізичні властивості метану і
його гомологів, етену, етину, етанолу, гліцеролу, етанової кислоти, жирів,
глюкози, сахарози, крохмалю, целюлози, білків, поліетилену; визначає дослідним шляхом гліцерол, етанову кислоту,
глюкозу, крохмаль; розв’язує розрахункові задачі на обчислення об’ємних
відношень газів за хімічними рівняннями та інших раніше вивчених типів на
прикладі органічних сполук;
|
11 |
Учень усвідомлює значення вуглеводневої сировини в
енергетиці; природних і синтетичних органічних сполук; моральну та соціальну
відповідальність за насідки вживання алкогольних напоїв; необхідність
збереження довкілля для майбутніх поколінь; обґрунтовує роль органічних сполук у живій природі; оцінює згубну дію алкоголю на здоров’я; вплив продуктів
синтетичної хімії на навколишнє середовище в разі неправильного використання
їх; самостійно знаходить, оцінює і використовує інформацію
з різних джерел згідно з поставленим завданням.
|
|
12 |
Учень має системні знання з предмета, висловлює судження щодо значення органічних речовин у суспільному
господарстві, побуті, харчуванні, охороні здоров’я тощо; захисту довкілля від
стійких органічних забруднювачів; висловлює судження
про значення хімічних реакцій та знань про них у природі, промисловості,
побуті;
|
Критерії підсумкового оцінювання навчальних досягнень з
хімії
Учня 9-Б класу Огорєва Андрія
2020-2021 н.р.
Вчитель : Акішова Р.А.
Тема: Розчини
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня |
Початковий |
1 |
Учень розпізнає деякі хімічні об’єкти (розчин,
розчинена речовина,розчинник) і називає їх (на побутовому рівні) |
2 |
Учень описує деякі хімічні об’єкти за певними
ознаками, розрізняє
компоненти розчину, насичені й ненасичені розчини |
|
3 |
Учень має фрагментарні уявлення з предмета вивчення і під керівництвом вчителя може відтворити
окремі його частини, пояснює вплив різних чинників на розчинність речовин;
утворення водневого зв’язку; суть процесу електролітичної дисоціації |
|
Середній |
4 |
Учень відтворює
деякі факти, що стосуються хімічних сполук і явищ, описує розчинення речовин
у воді як фізико-хімічне явище; якісну реакцію на хлорид-іони; |
5 |
Учень відтворює
окремі частини навчального Матеріалу про компоненти розчину, насичені й ненасичені
розчини, сильні й слабкі електроліти; рН лужного, кислого та нейтрального
середовища;, дає визначення основних понять |
|
6 |
Учень послідовно відтворює значну частину навчального матеріалу ,оцінює важливість рН розчинів
для визначення якості харчової, косметичної продукції тощо; |
|
Достатній |
7 |
Учень відтворює
навчальний матеріал, наводить приклади, з допомогою вчителя порівнює хімічні об’єкти |
8 |
Учень логічно відтворює фактичний і теоретичний навчальний матеріал, застосовує знання в стандартних
умовах,порівнює, класифікує хімічні об’єкти. Учень наводить
приклади колоїдних та істинних розчинів,сильних і слабких
електролітів; пояснює вплив різних чинників на розчинність речовин;
утворення водневого зв’язку; |
|
9 |
Учень володіє
знаннями основоположних хімічних теорій і фактів, наводить приклади на підтвердження
цього, аналізує інформацію, робить висновки;складає рівняння
електролітичної дисоціації лугів, кислот, солей, рівняння реакцій обміну в
повній та скороченій йонній формах; розв’язує експериментальні задачі |
|
Високий |
10 |
Учень володіє навчальним матеріалом і застосовує знання на практиці, узагальнює й систематизує
інформацію, робить аргументовані висновки; розв’язує
експериментальні задачі;обчислює масу, об’єм, кількість речовини за
рівняннями реакцій; |
11 |
Учень володіє засвоєними знаннями і використовує їх у
нестандартних ситуаціях, встановлює зв’язки між явищами; оцінює важливість рН розчинів для визначення якості
харчової, косметичної продукції тощо; висловлює судження про значення розчинів у природі та
житті людини; про застосування знань щодо
виявлення деяких йонів; про роль експерименту в науці,робить узагальнювальні висновки |
|
12 |
Учень має
системні знання з предмета, аргументовано використовує їх, у тому числі в
проблемних ситуаціях; аналізує додаткову інформацію; обґрунтовує
перебіг реакцій між електролітами у водних розчинах самостійно оцінює явища,
приймає рішення, висловлює судження, пов’язані з речовинами та їх
перетвореннями |
Критерії підсумкового оцінювання навчальних досягнень з
хімії
Учня 9-Б класу Огорєва Андрія
2020-2021 н.р.
Вчитель : Акішова Р.А.
Тема:
. Початкові поняття про органічні сполуки
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня |
Початковий |
1 |
Учень розпізнає поділ органічних речовин за якісним
складом на вуглеводні, оксигеновмісні та нітрогеновмісні сполуки;
|
2 |
Учень називає елементи-органогени, найважливіші
органічні сполуки |
|
3 |
Учень називає елементи-органогени, найважливіші
органічні сполуки (метан і перші десять його гомологів, етен, етин, метанол і
під керівництвом вчителя може відтворити окремі формули |
|
Середній |
4 |
Учень відтворює деякі факти про поділ органічних
речовин за якісним складом на вуглеводні, оксигеновмісні та нітрогеновмісні
сполуки; |
5 |
Учень відтворює
окремі частини навчального матеріалу, дає визначення гомологів метану; природних і
синтетичних речовин, спиртів, карбонових кислот, жирів, вуглеводів; |
|
6 |
Учень послідовно відтворює значну частину навчального матеріалу про початкові поняття про
органічні сполуки |
|
Достатній |
7 |
Учень відтворює
навчальний матеріал, наводить приклади гомологів метану; природних і
синтетичних речовин, спиртів, карбонових кислот, жирів, вуглеводів; з
допомогою вчителя порівнює хімічні об’єкти |
8 |
Учень логічно відтворює фактичний і теоретичний навчальний матеріал, пояснює реакції горіння органічних
речовин; деякі хімічні властивості етанової кислоти; |
|
9 |
Учень володіє
навичками складання молекулярних й структурних формул метану та перших десяти
його гомологів, молекулярні формули глюкози, сахарози, крохмалю, целюлози;
рівняння реакцій горіння (метану, етену й етину, метанолу, етанолу),
заміщення для метану (хлорування). Розрізняє за складом метан, етен, етин,
метанол, етанол, гліцерол, етанову кислоту, вищі карбонові кислоти, глюкозу,
сахарозу, крохмаль, целюлозу, мило, природні й гідрогенізовані, тваринні й
рослинні, тверді й рідкі жири, білки,
поліетилен, природні і штучні жири; порівнює: органічні й неорганічні речовини, крохмаль і
целюлозу |
|
Високий |
10 |
Учень характеризує склад, фізичні властивості метану і
його гомологів, етену, етину, етанолу, гліцеролу, етанової кислоти, жирів,
глюкози, сахарози, крохмалю, целюлози, білків, поліетилену; визначає дослідним шляхом гліцерол, етанову кислоту,
глюкозу, крохмаль; розв’язує розрахункові задачі на обчислення об’ємних
відношень газів за хімічними рівняннями та інших раніше вивчених типів на
прикладі органічних сполук;
|
11 |
Учень усвідомлює значення вуглеводневої сировини в
енергетиці; природних і синтетичних органічних сполук; моральну та соціальну відповідальність
за насідки вживання алкогольних напоїв; необхідність збереження довкілля для
майбутніх поколінь; обґрунтовує роль органічних сполук у живій природі; оцінює згубну дію алкоголю на здоров’я; вплив продуктів
синтетичної хімії на навколишнє середовище в разі неправильного використання
їх; самостійно знаходить, оцінює і використовує інформацію
з різних джерел згідно з поставленим завданням.
|
|
12 |
Учень має системні знання з предмета, висловлює
судження щодо значення органічних речовин у суспільному господарстві, побуті,
харчуванні, охороні здоров’я тощо; захисту довкілля від стійких органічних
забруднювачів; висловлює судження про значення хімічних реакцій та знань про
них у природі, промисловості, побуті;
|
Критерії підсумкового оцінювання навчальних досягнень з
хімії
Учня 8-Б класу
Тирлич Дмитра
2020-2021 н.р.
Вчитель : Акішова Р.А.
Тема:
. Хімічний зв’язок і будова речовини
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня |
Початковий |
1 |
Учень розпізнає деякі види хімічного зв’язку, типи
кристалічних ґраток;
|
2 |
Учень описує деякі приклади сполук із ковалентним
та йонним хімічними зв’язками,
атомними, молекулярними та йонними кристалічними ґратками; |
|
3 |
Учень має фрагментарні уявлення про приклади сполук із
ковалентним (полярним і неполярним) та йонним хімічними зв’язками, атомними,
молекулярними та йонними кристалічними ґратками; |
|
Середній |
4 |
Учень відтворює
деякі факти, що стосуються утворення йонного, ковалентного (полярного і
неполярного) зв'язків. |
5 |
Учень відтворює окремі частини навчального матеріалу, називає види хімічного зв’язку, типи кристалічних
ґраток; дає визначення основних понять |
|
6 |
Учень послідовно відтворює значну частину навчального матеріалу, складає електронні формули молекул; |
|
Достатній |
7 |
Учень відтворює
навчальний матеріал, наводить приклади, з допомогою вчителя характеризує особливості
ковалентного та йонного зв’язків, кристалічної будови речовин з різними
видами хімічного зв'язку; |
8 |
Учень логічно відтворює фактичний і теоретичний навчальний матеріал, застосовує знання в стандартних
умовах, визначає вид хімічного зв’язку в типових випадках, полярність
ковалентного зв'язку; |
|
9 |
Учень прогнозує фізичні властивості та практичне
використання речовин залежно від виду хімічного зв'язку і типу кристалічних
ґраток; робить висновки |
|
Високий |
10 |
Учень використовує поняття електронегативності для характеристики
хімічних зв'язків; робить аргументовані висновки |
11 |
Учень володіє засвоєними знаннями і використовує їх у
нестандартних ситуаціях, обґрунтовує природу хімічних зв'язків; фізичні
властивості речовин залежно від типів кристалічних ґраток; робить узагальнювальні висновки |
|
12 |
Учень має
системні знання з предмета, аргументовано використовує їх, у тому числі в
проблемних ситуаціях; робить висновки про тип кристалічних ґраток речовин на
основі виду хімічного зв’язку в них; обґрунтовує природу хімічних зв'язків; фізичні
властивості речовин залежно від типів кристалічних ґраток; |
Критерії підсумкового оцінювання навчальних досягнень з
хімії
Учня 8-Б класу
Тирлич Дмитра
2020-2021 н.р.
Вчитель : Акішова Р.А.
Тема:
Основні класи
неорганічних сполук
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня |
Початковий |
1 |
Учень розпізнає оксиди, основи, кислоти, солі, і називає їх (на побутовому рівні) |
2 |
Учень
наводить приклади оксидів,
основ, кислот, солей |
|
3 |
Учень має фрагментарні уявлення про оксиди, основи,
кислоти, солі і під керівництвом вчителя може відтворити окремі їх назви. |
|
Середній |
4 |
Учень ,за допомогою вчителя, називає оксиди, основи, кислоти, амфотерні
гідроксиди, середні солі за сучасною науковою українською номенклатурою, |
5 |
Учень наводить
приклади оснόвних, кислотних і амфотерних оксидів, оксигеновмісних і
безоксигенових, кислот |
|
6 |
Учень наводить приклади оснόвних, кислотних і
амфотерних оксидів, оксигеновмісних і безоксигенових, одно-, дво-,
триосновних кислот, розчинних і нерозчинних основ. |
|
Достатній |
7 |
Учень відтворює навчальний матеріал, наводить приклади, з допомогою вчителя порівнює оснόвні, кислотні і амфотерні
оксиди, оксигеновмісні і безоксигенові, одно-, дво-, триосновні кислоти, розчинні і нерозчинні основи, амфотерні гідроксиди, середні солі. |
8 |
Учень розрізняє несолетворні й солетворні (кислотні,
основні, амфотерні) оксиди, розчинні й нерозчинні основи, кислоти за складом
(оксигеновмісні, безоксигенові) та основністю (одно-, дво-, триосновні),
середні солі; реакції заміщення, обміну, нейтралізації; |
|
9 |
Учень описує поширеність представників основних класів
неорганічних сполук у природі; складає хімічні формули оксидів, основ, амфотерних
гідроксидів (Алюмінію, Цинку), кислот, середніх солей; рівняння реакцій, які
характеризують хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів;
кислот, лугів, нерозчинних основ, амфотерних гідроксидів, середніх солей; |
|
Високий |
10 |
Учень порівнює за хімічними властивостями основні,
кислотні та амфотерні оксиди, луги і нерозчинні основи; класифікує неорганічні сполуки за класами; характеризує поняття амфотерності, фізичні та хімічні
властивості оксидів, основ, кислот, солей, амфотерних гідроксидів; установлює
генетичні зв’язки між простими і складними речовинами, основними класами
неорганічних сполук; обчислює за рівняннями хімічних реакцій масу, кількість
речовини та об’єм газу (н. у.) за відомою масою, кількістю речовини, об’єму
одного з реагентів чи продуктів реакції, обираючи і обґрунтовуючи спосіб
розв’язання; |
11 |
Учень використовує сучасну українську номенклатуру
основних класів неорганічних сполук; таблицю розчинності кислот, основ та
солей для складання рівнянь хімічних реакцій; індикатори для виявлення кислот
і лугів; планує експеримент, проводить його, описує
спостереження, робить висновки; прогнозує перебіг хімічних реакцій солей і кислот з
металами, використовуючи ряд активності металів; дотримується запобіжних заходів під час роботи з
кислотами і лугами розв’язує експериментальні задачі, обираючи і
обґрунтовуючи спосіб розв’язання.
|
|
12 |
Учень обґрунтовує залежність між складом, властивостями
та застосуванням неорганічних речовин; оцінює значення найважливіших представників основних
класів неорганічних сполук; висловлює судження про значення хімічного експерименту
як способу набуття нових знань; вплив речовин на навколишнє середовище і
здоров’я людини; вплив діяльності людини на стан довкілля й охорону від
забруднень. |
Критерії підсумкового оцінювання навчальних досягнень з
біології
Учня 9-Б класу Огорєва Андрія
2020-2021 н.р.
Вчитель : Акішова Р.А.
Тема: Збереження та реалізація спадкової інформації
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня |
Початковий |
1 |
Учень за допомогою вчителя або з використанням
підручника(робочого зошита) розпізнає і називає процес транскрипції;процес
біосинтезу білка |
2 |
Учень за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) називає процес транскрипції;процес біосинтезу білка ; наводить
елементарні приклади процесу реплікації ДНК; |
|
3 |
Учень відтворює
окремі факти; за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) характеризує -процес транскрипції; - процес біосинтезу білка; - процес реплікації ДНК; - генетичний код та його значення в біосинтезі білків; ;
відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді (наприклад так
або ні); допускає суттєві біологічні помилки |
|
Середній |
4 |
Учень за допомогою вчителя відтворює незначну частину навчального
матеріалу; дає визначення окремих біологічних понять: ген, генетичний
код, ядро, хромосоми, рибосоми, ,
неповну характеристику загальних ознак біологічних об’єктів, допускаючи несуттєві
біологічні помилки |
5 |
Учень відповідаючи на запитання вчителя відтворює
основний зміст навчального матеріалу; називає: - типи генів; - етапи реалізації спадкової інформації; , допускаючи
несуттєві біологічні помилки; проводить та описує спостереження; за допомогою вчителя
виконує прості біологічні дослідження та описує їх результати; за допомогою
вчителя розв’язує прості типові біологічні вправи і задачі |
|
6 |
Учень самостійно, але неповно відтворює навчальний
матеріал, називає: - типи генів; - етапи реалізації спадкової інформації; - фази мітозу та мейозу; - періоди онтогенезу в багатоклітинних організмів; відповідає на
окремі запитання; частково пояснює відповідь прикладами,що наведені у
підручнику; у цілому правильно вживає біологічні терміни; |
|
Достатній |
7 |
Учень самостійно
відтворює основну частину навчального матеріалу, характеризує: - процес транскрипції; - процес біосинтезу білка; - процес реплікації ДНК; - генетичний код та його значення в біосинтезі білків; - взаємозв’язок між будовою та функціями хромосом; використовуючи необхідну термінологію; розкриває суть біологічних
понять, допускаючи у відповідях неточності; за визначеними ознаками порівнює
біологічні об‘єкти та явища; виконує прості біологічні дослідження та описує
їх результати; з допомогою вчителя формулює висновки |
8 |
Учень самостійно відтворює навчальний матеріал,
характеризує: процеси мітозу та мейозу в еукаріотів; - етапи клітинного циклу; - етапи онтогенезу в рослин і тварин; порівнює: - процеси транскрипції та реплікації; - процеси мітозу та мейозу відповідає на поставлені запитання, допускаючи у відповідях
неточності; порівнює біологічні об’єкти, явища і процеси живої природи,
встановлює відмінності між ними; пояснює причиннонаслідкові зв’язки;
застосовує отримані знання у стандартних ситуаціях; розв’язує типові
біологічні вправи і задачі користуючись алгоритмом |
|
9 |
Учень вільно відтворює навчальний матеріал та
відповідає на поставлені запитання; Наводить приклади: - застосування принципу комплементарності нуклеотидів аналізує
інформацію, за допомогою вчителя встановлює причиннонаслідкові зв’язки;
самостійно розв’язує типові біологічні вправи і задачі; використовує знання у
стандартних ситуаціях;виправляє помилки; уміє працювати зі схемами,
графіками, малюнками, таблицями, атласамивизначниками, натуральними
біологічними об’єктами та їх моделями; виконує прості біологічні дослідження
та пояснює їх результати; виявляє емоційноціннісне ставлення до живої природи |
|
Високий |
10 |
Учень логічно та
усвідомлено відтворює навчальний матеріал ,характеризує: - процес транскрипції; - процес біосинтезу білка; - процес реплікації ДНК; - генетичний код та його значення в біосинтезі білків; - взаємозв’язок між будовою та функціями хромосом; - процеси мітозу та мейозу в еукаріотів; - етапи клітинного циклу; - етапи онтогенезу в рослин і тварин; аналізує, систематизує,узагальнює, встановлює
причиннонаслідкові зв’язки; використовує знання у нестандартних ситуаціях;
виявляє ставлення й готовність реагувати відповідно до засвоєних ціннісних
орієнтацій |
11 |
Учень виявляє міцні й глибокі знання з біології, оперує
термінами: - ген, генетичний код, ядро, хромосоми, рибосоми,
транскрипція, трансляція, мітоз, мейоз називає: - типи генів; - етапи реалізації спадкової інформації; - фази мітозу та мейозу; - періоди онтогенезу в багатоклітинних організмів; наводить приклади: - застосування принципу комплементарності нуклеотидів. Самостійно аналізує і розкриває закономірності живої
природи, пояснює прикладами, що ґрунтуються на власних спостереженнях; дає
порівняльну характеристику біологічним явищам з поясненням причин подібностей
й відмінностей; встановлює і обґрунтовує
причиннонаслідкові зв’язки; визначає можливості практичного застосування
результатів дослідження; виявляє переконання і активно проявляє ціннісні
орієнтації, здійснюючи вибір завдань і рішень |
|
12 |
Учень виявляє системні знання з біології, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях;
робить висновок: про визначну роль
спадкового апарату клітини; використовує знання з інших предметів для виконання
ускладнених завдань; знаходить та використовує додаткові джерела інформації
для виконання навчального завдання; уміє виокремити проблему і визначити шляхи
її розв’язання, приймати рішення, аргументувати власне ставлення до різних
поглядів на об’єкт вивчення, бере участь у дискусіях,вирішенні проблемних
питань |
Критерії підсумкового оцінювання навчальних досягнень з біології
Учня 9-Б класу Огорєва Андрія
2020-2021 н.р.
Вчитель : Акішова Р.А.
Тема:
Біологія як основа
біотехнології та медицини
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня |
Початковий |
1 |
Учень за допомогою вчителя або з використанням
підручника(робочого зошита) називає терміни: - біотехнологія, селекція, генетична інженерія,
генетично-модифіковані організми |
2 |
Учень за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) наводить приклади: угруповань, екосистем; |
|
3 |
Учень відтворює
окремі факти; за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) наводить
приклади: - угруповань, екосистем; - пристосованості організмів до умов середовища; - ланцюгів живлення; |
|
Середній |
4 |
Учень за допомогою вчителя відтворює незначну частину
навчального матеріалу; розпізнає: - основні групи організмів за екологічною
роллю в мережах живлення екосистем, допускаючи несуттєві біологічні помилки |
5 |
Учень відповідаючи на запитання вчителя відтворює
основний зміст навчального матеріалу; наводить приклади: - угруповань, екосистем; - пристосованості організмів до умов середовища; - ланцюгів живлення; |
|
6 |
Учень самостійно, але неповно відтворює навчальний
матеріал,
пояснює: -
структуру екосистем; -
взаємодію організмів в екосистемах; -
структуру ланцюгів живлення; -
правило екологічної піраміди; частково пояснює відповідь прикладами,що наведені у підручнику; у
цілому правильно вживає біологічні терміни; |
|
Достатній |
7 |
Учень самостійно
відтворює основну частину навчального матеріалу,пояснює значення колообігу речовин у збереженні
екосистем, використовуючи необхідну термінологію; розкриває суть біологічних
понять, допускаючи у відповідях неточності; за визначеними ознаками порівнює
біологічні об‘єкти та явища; виконує прості біологічні дослідження та описує
їх результати; з допомогою вчителя формулює висновки |
8 |
Учень самостійно відтворює навчальний матеріал, порівнює: - природні та штучні екосистеми; - роль продуцентів, консументів, редуцентів у штучних і
природних екосистемах.Відповідає на поставлені запитання, допускаючи у відповідях
неточності; пояснює
причиннонаслідкові зв’язки; застосовує отримані знання у стандартних
ситуаціях; розв’язує типові біологічні вправи і задачі користуючись
алгоритмом |
|
9 |
Учень вільно відтворює навчальний матеріал та
відповідає на поставлені запитання; робить висновок: - про цілісність і саморегуляцію живих систем; - про значення природних угруповань для збереження рівноваги
в біосфері |
|
Високий |
10 |
Учень логічно та
усвідомлено відтворює навчальний матеріал , усвідомлює значення: - внеску вчених у розвиток екології (Е. Геккель, Ю.
Лібіх, Е. Шелфорд та ін.), у тому числі й українських (М. І. Вернадський);аналізує,
систематизує,узагальнює, встановлює причиннонаслідкові зв’язки; використовує
знання у нестандартних ситуаціях; виявляє ставлення й готовність реагувати
відповідно до засвоєних ціннісних орієнтацій |
11 |
Учень виявляє міцні й глибокі знання з біології, називає: - методи дослідження процесів в екосистемах; - екологічні фактори; наводить приклади: - угруповань, екосистем; - пристосованості організмів до умов середовища; - ланцюгів живлення; пояснює: - структуру екосистем; - взаємодію організмів в екосистемах; - структуру ланцюгів живлення; - правило екологічної піраміди; - значення колообігу речовин у збереженні екосистем; Визначає можливості практичного застосування
результатів дослідження; Виявляє переконання і активно проявляє ціннісні
орієнтації, здійснюючи вибір завдань і рішень |
|
12 |
Учень виявляє системні знання з біології, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних
ситуаціях; формує громадянську позицію: в галузі збереження
довкілля . Використовує знання з інших предметів для виконання ускладнених
завдань; знаходить та використовує додаткові джерела інформації для виконання
навчального завдання; уміє виокремити проблему і визначити шляхи її
розв’язання, приймати рішення, аргументувати власне ставлення до різних
поглядів на об’єкт вивчення, бере участь у дискусіях,вирішенні проблемних
питань |
Критерії підсумкового оцінювання навчальних досягнень з
основ здоров'я
Учня 9-Б класу Огорєва Андрія
2020-2021 н.р.
Вчитель : Акішова Р.А.
Тема:
Складові здоров'я
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня |
Початковий |
1 |
Учень за допомогою вчителя може
назвати окремі поняття, що стосуються здоров'я та безпеки життєдіяльності |
2 |
Учень має уявлення про
елементарні поняття здорового способу життя й безпечної поведінки. За
допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) відтворює
окремі факти навчального матеріалу |
|
3 |
Учень за допомогою вчителя або з використанням
підручника (робочого зошита) фрагментарно відтворює елементарні поняття про
здоровий спосіб життя. Під керівництвом і контролем учителя епізодично
виконує практичні дії, що формують безпечну поведінку. Повторює оцінні
судження інших без достатнього осмислення |
|
Середній |
4 |
Учень за допомогою вчителя або з використанням
підручника (робочого зошита) дає визначення окремих понять; частково
характеризує ознаки здоров'я та безпечної поведінки; за допомогою вчителя
виконує елементарні практичні дії, пов'язані з формуванням
здорового способу життя й безпечної поведінки |
5 |
Учень самостійно дає визначення
окремих понять; за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого
зошита) відтворює навчальний матеріал, характеризуючи ознаки здоров'я, шляхи
та методи його зміцнення та збереження життя. За допомогою інструкції та консультації
вчителя, виконує практичні дії, пов'язані з формуванням здорового способу
життя й безпечної поведінки. Повторює почуті від інших найпростіші оцінні
судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки |
|
6 |
Учень самостійно, але неповно
відтворює навчальний матеріал; за допомогою вчителя розв'язує прості типові
навчальні ситуаційні задачі; характеризує окремі ознаки здоров'я, наводить
прості приклади дій про збереження здоров'я. За допомогою інструкції та
консультації вчителя виконує практичні дії, пов'язані з формуванням життєвих
навичок здорового способу життя й безпечної поведінки. Пояснює найпростіші
оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки |
|
Достатній |
7 |
Учень загалом самостійно
відтворює навчальний матеріал, розкриває суть понять; розв'язує прості типові
ситуаційні задачі. Характеризує ситуації, що містять загрозу й потребують
практичних дій. Висловлює окремі оцінні судження про стан здоров'я, поведінку
в різних ситуаціях, свою та інших, міжособистісні стосунки |
8 |
Учень самостійно відповідає на
поставлені запитання; дає порівняльну характеристику явищам і процесам, які
характеризують здоров'я. Визначає засоби, які необхідно використовувати у
виконанні практичних дій. Обґрунтовує свої оцінні судження про здоровий
спосіб життя й безпечної поведінки, спираючись на предметні знання та
усталені норми |
|
9 |
Учень відтворює інформацію,
відповідає на поставлені запитання; самостійно розв'язує стандартні
ситуаційні завдання; пояснює зміст і послідовність операцій, що входять до
складу практичних дій; за допомогою вчителя встановлює причинно-наслідкові
зв'язки, робить нечітко сформульовані висновки; свідомо приймає рішення;
володіє навичками самоконтролю |
|
Високий |
10 |
Учень обґрунтовано відповідає на запитання,
передбачені навчальною програмою курсу; самостійно аналізує та розкриває суть
явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб життя; узагальнює,
систематизує, установлює причинно-наслідкові зв'язки; користується джерелами
додаткової інформації. За допомогою вчителя розв'язує нестандартні ситуації;
виконує практичні дії щодо здорового способу життя й безпечної поведінки,
формулює висновки про конкретну оздоровчу діяльність; свідомо користується
правилами здорового способу життя й безпечної поведінки. Висловлює оцінні
судження про стан здоров'я власного й інших, поведінку свою та інших,
міжособистісні стосунки |
11 |
Учень логічно, усвідомлено
відтворює навчальний матеріал в межах навчальної програми курсу; самостійно
аналізує й розкриває закономірності явищ і процесів, що характеризують
здоровий спосіб життя й безпечної поведінки, їх сутність; установлює й
обґрунтовує причинно-наслідкові зв'язки; аргументовано переконує в
необхідності виконання дій щодо здорового способу життя й безпечної
поведінки; самостійно користується джерелами додаткової інформації.
Аналізує та обґрунтовує оцінні судження про стан здоров'я власного й інших,
наслідки своїх дій, поведінку свою та інших |
|
12 |
Учень свідомо відтворює й розуміє навчальну
інформацію за програмою курсу; може вести дискусію з конкретного питання
здорового способу життя й безпечної поведінки з використанням знань суміжних
програм; самостійно оцінює та характеризує різноманітні явища та процеси, які
розкривають сутність здорового способу життя й безпечної поведінки;
самостійно користується різними джерелами інформації, у тому числі й
рекомендованими вчителем. Розв'язує проблемні завдання; має
здоров'язберігаючі життєві навички; вибирає безпечний варіант розв'язання
нестандартної ситуації; визначає мету своїх дій і знаходить альтернативні та
вибирає й обґрунтовує оптимальні шляхи її досягнення; оцінює тимчасові та
довгострокові наслідки вибраного варіанту; робить обґрунтовані висновки. Виявляє
особисту позицію щодо здорового способу життя й безпечної поведінки.
Обґрунтовує цінність набутих знань і сформованих розумових і практичних умінь
і життєвих навичок для власного здоров'я |
Критерії підсумкового оцінювання навчальних досягнень з
основ здоров'я
Учня 8-Б класу Тирлич Дмитра
2020-2021 н.р.
Вчитель : Акішова Р.А.
Тема:
Складові здоров'я
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня |
Початковий |
1 |
Учень за допомогою вчителя може назвати окремі поняття,
що стосуються здоров'я та безпеки життєдіяльності |
2 |
Учень має уявлення про елементарні поняття здорового
способу життя й безпечної поведінки. За допомогою вчителя або з використанням
підручника (робочого зошита) відтворює окремі факти навчального матеріалу |
|
3 |
Учень за
допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита)
фрагментарно відтворює елементарні поняття про здоровий спосіб життя. Під
керівництвом і контролем учителя епізодично виконує практичні дії, що
формують безпечну поведінку. Повторює оцінні судження інших без достатнього
осмислення |
|
Середній |
4 |
Учень за
допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) дає
визначення окремих понять; частково характеризує ознаки здоров'я та безпечної
поведінки; за допомогою вчителя виконує елементарні практичні
дії, пов'язані з формуванням здорового способу життя й безпечної поведінки |
5 |
Учень самостійно дає визначення окремих понять; за
допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) відтворює
навчальний матеріал, характеризуючи ознаки здоров'я, шляхи та методи його
зміцнення та збереження життя. За допомогою інструкції та консультації
вчителя, виконує практичні дії, пов'язані з формуванням здорового способу
життя й безпечної поведінки. Повторює почуті від інших найпростіші оцінні
судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки |
|
6 |
Учень самостійно, але неповно відтворює навчальний
матеріал; за допомогою вчителя розв'язує прості типові навчальні ситуаційні
задачі; характеризує окремі ознаки здоров'я, наводить прості приклади дій про
збереження здоров'я. За допомогою інструкції та консультації вчителя виконує
практичні дії, пов'язані з формуванням життєвих навичок здорового способу
життя й безпечної поведінки. Пояснює найпростіші оцінні судження про здоровий
спосіб життя й безпечної поведінки |
|
Достатній |
7 |
Учень загалом самостійно відтворює навчальний матеріал,
розкриває суть понять; розв'язує прості типові ситуаційні задачі.
Характеризує ситуації, що містять загрозу й потребують практичних дій.
Висловлює окремі оцінні судження про стан здоров'я, поведінку в різних
ситуаціях, свою та інших, міжособистісні стосунки |
8 |
Учень самостійно відповідає на поставлені запитання;
дає порівняльну характеристику явищам і процесам, які характеризують
здоров'я. Визначає засоби, які необхідно використовувати у виконанні
практичних дій. Обґрунтовує свої оцінні судження про здоровий спосіб життя й
безпечної поведінки, спираючись на предметні знання та усталені норми |
|
9 |
Учень відтворює інформацію, відповідає на поставлені
запитання; самостійно розв'язує стандартні ситуаційні завдання; пояснює зміст
і послідовність операцій, що входять до складу практичних дій; за допомогою
вчителя встановлює причинно-наслідкові зв'язки, робить нечітко сформульовані
висновки; свідомо приймає рішення; володіє навичками самоконтролю |
|
Високий |
10 |
Учень
обґрунтовано відповідає на запитання, передбачені навчальною програмою
курсу; самостійно аналізує та розкриває суть явищ і процесів, що
характеризують здоровий спосіб життя; узагальнює, систематизує, установлює
причинно-наслідкові зв'язки; користується джерелами додаткової інформації. За
допомогою вчителя розв'язує нестандартні ситуації; виконує практичні дії щодо
здорового способу життя й безпечної поведінки, формулює висновки про
конкретну оздоровчу діяльність; свідомо користується правилами здорового
способу життя й безпечної поведінки. Висловлює оцінні судження про стан
здоров'я власного й інших, поведінку свою та інших, міжособистісні стосунки |
11 |
Учень логічно, усвідомлено відтворює навчальний
матеріал в межах навчальної програми курсу; самостійно аналізує й розкриває
закономірності явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб життя й
безпечної поведінки, їх сутність; установлює й обґрунтовує причинно-наслідкові
зв'язки; аргументовано переконує в необхідності виконання дій щодо здорового
способу життя й безпечної поведінки; самостійно користується джерелами
додаткової інформації. Аналізує та обґрунтовує оцінні судження
про стан здоров'я власного й інших, наслідки своїх дій, поведінку свою та
інших |
|
12 |
Учень свідомо
відтворює й розуміє навчальну інформацію за програмою курсу; може вести
дискусію з конкретного питання здорового способу життя й безпечної поведінки
з використанням знань суміжних програм; самостійно оцінює та характеризує
різноманітні явища та процеси, які розкривають сутність здорового способу
життя й безпечної поведінки; самостійно користується різними джерелами
інформації, у тому числі й рекомендованими вчителем. Розв'язує проблемні завдання;
має здоров'язберігаючі життєві навички; вибирає безпечний варіант розв'язання
нестандартної ситуації; визначає мету своїх дій і знаходить альтернативні та
вибирає й обґрунтовує оптимальні шляхи її досягнення; оцінює тимчасові та
довгострокові наслідки вибраного варіанту; робить обґрунтовані висновки.
Виявляє особисту позицію щодо здорового способу життя й безпечної поведінки.
Обґрунтовує цінність набутих знань і сформованих розумових і практичних умінь
і життєвих навичок для власного здоров'я |
Комментариев нет:
Отправить комментарий